خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از خبرگزاری آناتولی گزارش داد دولت ترکیه ورود و پخش 46 نشریه خارجی و از جمله 39 نشریه ایرانی به این کشور را ممنوع کرده است.

مشرق؛ رخدادهای 9 آذر 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای در دیدار با سفیر بلژیک : سیاست مستقل ما ایجاب می کند با دولت هایی که   به انقلاب ما احترام می گذارند روابط مناسبی داشته باشیم.
  • آیت الله منتظری :نباید افراد لایق و انقلابی منزوی شوند.
  • نمایندگان قوه مجریه در شورای سرپرستی صدا و سیما تعیین شدند.
  • تلفات انفجار سازمان امنیت عراق و مرکز نظامی العینه به 500 تن رسید.

  • دولت آنکارا ورود نشریات ایرانی به ترکیه را ممنوع کرد.

دیدار خداحافظی سفیر بلژیک با آیت الله خامنه ای

سفیر بلژیک در جمهوری اسلامی ایران دیروز در پایان ماموریت خود با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با تشکر از تلاش موفق سفیر بلژیک در طول ماموریت خود در جهت توسعه روابط فی ما بین گفت : شما در دوران بسیار مهمی در تاریخ ملت ما در میان ما زندگی کردید و  این دوران یکی از تعیین کننده ترین دوران های های تاریخ ماست.

رئیس جمهور افزود : سیاست مستقل ما ایجاب می کند با همه کشورهایی که احترامات لازم را برای این ملت و این انقلاب بزرگ رعایت می کنند ؛ روابط مناسبی در جهت مصالح دو کشور داشته باشیم.(1)

آیت الله منتظری : نباید به افراد انقلابی انگ زده شود

حجت الاسلام دری نجف آبادی نماینده اردل در مجلس شورای اسلامی و سرپرست شورای مرکزی گزینش  به همراه قائم مقام خود در این شورا با آیت الله منتظری دیدار کرد.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت : احساس می شود نیروهای متدین و لایق در بازار ، آموزش و پرورش و سپاه پاسداران و دانشگاه از روی جهالت و نادانی و یا شیطنت به تدریج با برچسب های مختلف حذف و منزوی می شوند و موجبات نارضایتی بوجود می آید. این کار درستی نیست و باید جلوی ان گرفته شود

آیت الله منتظری تاکید کرد: این که رایج شده مرتبا به افراد خوب و انقلابی انگ زده می شود هرگز کار مشروع و درستی نیست.نتیجه این شیوه این است که افراد قوی و لایق و خدمتگزار به اسلام و مردم هر روز بیشتر منزوی می شوند و متقابلا افراد ضعیف و غیر معتقد به انقلاب اسلامی بر سر کارها قرار می گیرند و ضربه اش به اصل انقلاب و اداره کشور می خورد.(2)

تعیین نمایندگان دولت در صدا و سیما

جلسه هیئت وزیران صبح امروز در حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان تشکیل شد.

در این جلسه آقایان حجت الاسلام و المسلمین سید محسن دعاگو، فیض آبادی و برادر زورق به عنوان نمایندگان قوه مجریه در شورای سرپرستی صدا و سیمای جمهوری اسلامی انتخاب شدند.(3)

انتشار جزئیات انفجار سازمان امنیت عراق

انقلابیون مسلمان عراقی در دومین اطلاعیه خود جزئیات عملیات گروه شهید السعیدی و شهید ابولحمه همراه با نقشه کامل انفجار را که در روز بیستم صفر(5 آذر ماه ) به یاد قیام مردم مسلمان عراق در این روز صورت گرفت اعلام کردند.

بر اساس اطلاعیه انقلابیون عراقی در این عملیات بیش از 200 تن از مزدوران امنیتی بغداد به هلاکت و 300 تن از افسران و درجه داران امنیتی رژیم صدام نیز زخمی شدند.30 تن از مزدوران امنیتی صدام نیز در انهدام کامل ساختمان نظامی العینه در بغداد به هلاکت رسیدند.در جریان این انفجار همچنین گروه زیادی از مجاهدان مسلمان در بند عراق موفق شدند در حین انفجار از بخش های مختلف ساختمان مرکزی سازمان امنیت عراق از زندان بگریزند.

انقلابیون عراقی در پایان اطلاعیه خود تاکید کرده اند تا سرنگونی رژیم وابسته عراق به مبارزه خود ادامه خواهند داد.(4)

ورود نشریات ایرانی به ترکیه ممنوع شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از خبرگزاری آناتولی گزارش داد دولت ترکیه ورود و پخش 46 نشریه خارجی و از جمله 39 نشریه ایرانی به این کشور را ممنوع کرده است.

در میان این 39 نشریه 34 عدد به زبان فارسی، 4 عدد به زبان عربی و یک نشریه به زبان انگلیسی است. از جمله نشریات ممنوعه مجله عربی صوت الشهید و نشریه انگلیسی موسوم به «انقلاب اسلامی راه آینده ملت ها» است. همزان با ممنوعیت ورود نشریات ایرانی به ترکیه وزیر خارجه این کشور نیز طی مصاحبه ای با تمجید از نقش آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت : فقط آمریکا می تواند در خاورمیانه نقش موثری داشته باشد که اکنون در حال انجام آن است.وزیر خارجه ترکیه در مورد کمک های آمریکا به ترکیه نیز گفت : ما انتظار داریم میزان کمک های آمریکا در سال آینده به 755 میلیون دلار برسد.(5)

منابع :

اطلاعات ، 9 آذر 62 ، ص3
کیهان،9 آذ 62 ، ص 18
کیهان، 9 ذر 62 ، ص2
اطلاعات،9 آذر 62 ، ص 2
کیهان، 9 آذر 62 ، ص 20

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس