نائب رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: با پیگیری‌های رئیس مجلس به زودی جلسه فوق‌العاده این هیأت برای بررسی پرونده نماینده تهران تشکیل می‌شود.

به گزارش مشرق، عزیز اکبریان نائب رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اظهار داشت: طبق قانون رفتار و عملکرد نمایندگان مجلس باید در هیأتی تحت عنوان هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود و قانون در این زمینه صراحت دارد و ما خلع قانونی نداریم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دنبال اتفاقات روزهای اخیر در مورد محمود صادقی نماینده تهران، رئیس مجلس دستور پیگیری فوری این موضوع را در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان صادر کرده است.

اکبریان گفت: برخی از نمایندگان مجلس نیز پیگیر موضوع هستند و همه تلاش می‌کنیم که در چارچوب قانون عمل شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود هستند، به دنبال فرصتی برای برگزاری جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هستیم و به طور قطع این جلسه به صورت فوق‌العاده تشکیل و همه جوانب موضوع بررسی و سپس اظهار نظر رسمی خواهد شد.

نائب رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس افزود: پرونده آقای صادقی نماینده محترم تهران در مجلس دارای جنبه‌ها و ابعاد مختلفی است. ایشان شاکی خصوصی دارند و به عنوان مثال در مورد پرونده بورسیه‌ها از ایشان افراد حقیقی شکایت کرده‌اند.

اکبریان ادامه داد: همچنین پرونده اتهامی دیگری در بحث توهین، افترا و تشویش افکار عمومی مطرح شده است.

وی اظهار داشت: به طور قطع در جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان همه این موضوعات به طور صریح و واضح مطرح و بررسی خواهد شد و سپس اظهار نظر و نتیجه رسمی به اطلاع شهروندان می‌رسد.

نماینده مردم کرج در خانه ملت افزود: ما در کشور قانون داریم و همه موارد باید در چارچوب قانون مورد رسیدگی قرار گیرد و انتظار داریم که همه گروه‌ها و فعالان سیاسی ضمن احترام به قانون و رعایت آن، فضای کشور را متشنج نکنند.

اکبریان تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب و به ویژه رسانه‌های معاند منتظر کوچک‌ترین فرصتی برای ضربه‌زدن به منافع مردم ما هستند و نباید به آنها بهانه دهیم تا اهداف شوم خود را پیگیری کنند.

وی در پایان گفت: بنابراین انتظار است که همه در چارچوب قانون عمل کرده و هیچ کس فراتر از قانون اقدامی انجام ندهد و به طور قطع نمایندگان مردم در مجلس و به ویژه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان این موضوع را با دقت بررسی خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس