حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه بر هیچ کس پوشیده نیست، اشغالگران آمریکایی از نوار مرزی میان سوریه و ترکیه مناطقی را برای نفوذ خود اشغال کرده‌اند، جایی که گروه‌های مسلح مورد حمایت این کشور فعال هستند که این مسئله به طرح آمریکا در تحکیم اصل جدایی و تقویت فدرالی اشاره می‌کند.

به گزارش مشرق، آمریکایی‌ها و برخی متحدان غربی‌اش از جمله انگلیس با هدف تحقق طرح‌های تجزیه‌طلبانه خود در سوریه و آموزش و حمایت‌های مستقیم از گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود پایگاه‌هایی را در خاک سوریه دایر کرده‌اند.

 حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه بر هیچ کس پوشیده نیست، اشغالگران آمریکایی از نوار مرزی میان سوریه و ترکیه مناطقی را برای نفوذ خود اشغال کرده‌اند، جایی که گروه‌های مسلح مورد حمایت این کشور فعال هستند که این مسئله به طرح آمریکا در تحکیم اصل جدایی و تقویت فدرالی اشاره می‌کند.
 

به‌گفته منابع میدانی، نظامیان آمریکایی هفت پایگاه برای خود دایر کرده‌اند که در مناطق نفوذ کردهای مورد حمایت این کشور در شمال سوریه متمرکز است و این نقاط به این شرح است:

پایگاه اول: در فرودگاه رمیلان در شرق شهر القامشلی در مرزهای با عراق قرار دارد، آمریکایی‌ها این پایگاه را در اکتبر 2015 ایجاد کردند که اولین پایگاه نظامی آنها در سوریه به شمار می‌رود، آمریکا از این پایگاه برای فرود جنگنده‌ها و نظامیانش استفاده می‌کند.

پایگاه دوم: این پایگاه در روستای المبروکه در غرب شهر القامشلی قرار دارد به‌طوری که منابع میدانی تأکید می‌کنند دست‌کم 45 نیروی ویژه آمریکا در این مکان مستقر هستند.

پایگاه سوم: این پایگاه در نزدیکی کارخانه سیمان لافارج و نزدیکی روستای خراب عشق در غرب شهر عین عیسی قرار دارد، در این زمینه منابع میدانی تصریح کرده‌اند که طی روزهای اخیر شمار نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه افزایش یافته در حالی که منابع دیگری از آماده شدن مرکزی برای آموزش افراد مسلح در این پایگاه و مکان دیگری برای فرود بالگردهای آمریکایی خبر داده‌اند.
 
پایگاه‌های نظامی ۷‌گانه آمریکا در سوریه و اهداف پشت‌پرده آن
پایگاه چهارم: در شهر عین عیسی قرار دارد که بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا از نظر مساحت در شمال سوریه قلمداد می‌شود، آمارها از ورود بیش از 100 نظامی آمریکا به این شهر حکایت می‌کند.

پایگاه پنجم: این پایگاه در فرودگاه رویاریا در اطراف شهر عین‌عرب در حومه شمالی حلب واقع است، بیش از 300 نظامی آمریکایی از جمله کارشناسانی که ادعا می‌کنند برای نظارت بر عملیات ائتلاف آمریکا و متحدانش آمده‌اند، در این مکان حضور دارند، مساحت این پایگاه، 35 هکتار است.

پایگاه ششم: این پایگاه در منطقه تل‌بیدر در شمال استان الحسکه و القامشلی که یک منطقه مرزی است، قرار دارد، باندی برای فرود بالگردهای نظامی آمریکا در این منطقه آماده شده است، آمریکایی‌ها در این مکان به آموزش افراد مسلح مورد حمایت خود دست می‌زنند، اماکن دیگری هم برای ساخت پایگاه‌های بالگردهای آمریکا آماده شده است.

پایگاه هفتم: این پایگاه در شهر تل‌ابیض در مرزهای سوریه و ترکیه قرار دارد و حدود 200 نظامی آمریکایی در آن مستقر هستند،‌ آمریکایی‌ها اقدام به برافراشتن پرچم خود بر فراز برخی از ساختمان‌های دولتی این شهر سوریه کرده‌اند.

نقش این پایگاه‌های آمریکایی برای عملیات نظامی ائتلاف ادعایی واشنگتن در سوریه، مسائل لجستیکی و پشتیبانی و خدمات مختلف برای نظامیان آمریکایی و غربی است که به‌تدریج در قامت کارشناسان آموزشی یا مستشاران نظامی ظاهر شدند.

این نگرانی‌ درباره این پایگاه‌های آمریکایی وجود دارد که به مراکز دائمی در راستای اهداف واشنگتن در سوریه از جمله خدمت به طرح‌‌های جدایی‌طلبانه و تجزیه این کشور و به‌عنوان یک پیام به ترکیه با این مضمون تبدیل شود که آمریکا پایگاه جایگزین پایگاه اینجرلیک ترکیه را در اختیار دارد.

پایگاه نظامی انگلیس: این پایگاه در صحرای سوریه قرار دارد، این پایگاه نظامی را انگلیسی‌ها در نقطه تماس مرزی با عراق و اردن دایر کرده‌اند، این پایگاه به آموزش و تسلیح نیروهای وابسته به انگلیس می‌پردازد، انگلیسی‌ها ادعا می‌کنند با گروه داعش در جنوب شرقی سوریه می‌جنگند. پایگاه نظامی انگلیس به‌طور مشخص در اطراف گذرگاه مرزی التنف با اردن و عراق در صحرای الحماد در جنوب شرقی استان حمص در 240 کیلومتری شهر تدمر قرار دارد.

اطلاعات موجود همچنین به وجود پایگاه آلمانی در همان محدوده جغرافیایی امتداد یافته در شمال سوریه در نزدیکی شهر عین‌العرب اشاره می‌کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس