کد خبر 660073
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

نیروهای ارتش سوریه که طی روزهای اخیر با کمک نیروهای مردمی و مقاومت توانسته‌اند ۱۲ منطقه و محله شرق حلب را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند، همچنان به عملیات گسترده خود برای آزادسازی مناطق باقی‌مانده ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابع میدانی اعلام کردند مساحت بخش‌های آزاد شده در شرق حلب توسط ارتش سوریه تا کنون به حدود 20 کیلومتر مربع از مجموع 45 کیلومتر مربع رسیده است و به این ترتیب ارتش سوریه تقریبا نیمی از شرق حلب را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کرده است.

این منابع گفتند تمام بخش شمالی محله‌های شرقی حلب در حال حاضر از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی شده و در کنترل کامل نیروهای ارتش قرار دارد، ارتش محله‌های  الشیخ خضر، الشیخ فارس،‌سلیمان الحلبی، الانذارات و عین‌التل را آزاد کرده بود.

این در حالی است که استاندار حلب از تشکیل اتاق عملیاتی برای ساماندهی تلاش‌ها و اقدامات در راستای استقبال از تمام شهروندانی که از محله‌های شرقی حلب خارج شده‌اند، خبر داد به طوری که پنج هزار نفر از ساکنان محله‌های شرقی توانستند از چنگال تروریست‌ها نجات یافته و با کمک ارتش و نیروهای مردمی به مناطقی که برای اسکان آنها اختصاص یافته منتقل شوند، تمام خدمات اساسی و غذا و دارو برای آنها تامین شده است.

در همین راستا مرکز روسی حمیمیم اعلام کرد بیش از 100 فرد مسلح از جنگ دست کشیده و از طریق گذرگاه‌های انسانی، محله‌های شرقی حلب را ترک کردند، بر اساس گزارش این مرکز، 10 محله و بیش از سه هزار ساختمان در شرق حلب از چنگال تروریست‌های جبهه النصره و  دیگر گروه‌های همپیمان آنها آزاد شده است.

 42 دستگاه اتوبوس وارد شهرک‌های خان ‌الشیخ و زاکیه در غوطه غربی شده تا افراد مسلح و خانواده‌هایشان را به شهر ادلب در شمال سوریه منتقل کند، این اقدام در راستای تکمیل توافق به دست آمده میان دولت سوریه و گروه‌های مسلح صورت گرفته است.

به گفته منابع وزارت آشتی ملی سوریه، 1450 فرد مسلح به همراه 589 زن، 900 کودک و مرد و 25 دستگاه آمبولانس حامی افراد  مسلح مجروح از این شهرک‌ها خارج خواهند شد.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های مسلح پیش از خروج و حرکت به سمت ادلب، تمام مقرها و تجهیزات خود را آتش زدند.

عملیات تخلیه افراد مسلح در خان‌الشیح به دور از چشم خبرنگاران بر اساس شرط سرکردگان گروه‌های مسلح صورت گرفت، رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی تصاویری از افراد مسلح و خانواده‌هایشان هنگام سوار شدن بر اتوبوس‌ها را منتشر کرده‌اند.

از غوطه شرقی هم خبر می‌رسد که درگیری‌های بسیار شدیدی میان نیروهای ارتش و تروریست‌های باند موسوم به جیش‌الاسلام در نقطه میدان الکهرباء در شهرک  المیدعانی در پی پیشروی یگان‌های ارتش به شمال شرقی این منطقه در جریان است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یامهدی عج ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    شرق و شمال شرق حلب آزاد شد !
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    هدف اول و اصلی آمریکا و اسرائیل تحویل شهر باب و رقه به نیروهای کرد است تا برنامه خاورمیانه جدید (تجزیه منطقه) پیش برود یعنی درگیری در این محور دو نتیجه دارد یا روسیه و ایران باید تجزیه خودشان را بپذیرند و یا همین امروز و تا دیر نشده دور از مرزهایشان کار ترکیه را تمام کنند- ایران و عراق و سوریه باید به ترکیه و اسرائیل بطور همزمان اعلام جنگ کنند
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    حشد بدون اجازه و یا با اجازه عبادی باید 10000 نیرو به حومه دمشق بفرستد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس