کد خبر 659392
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

مرکز موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه از جابجایی 200 عنصر داعش از جمله عناصر ارتش حزب بعث سابق عراق از این کشور به الرقه سوریه خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگاه خبری این دیده بان، 200 عنصر داعش از گروه متخصص در تخریب و انفجارات این گروه تروریستی برای مین و بمب گذاری در اطراف شهر رقه پایگاه این گروه تروریستی -تکفیری در سوریه به این کشور منتقل شده اند.

همچنین طبق این گزارش، گروه تروریستی داعش 46 نفر از این عناصر را به منطقه 'الباب' در حومه شمالی حلب برای بمب گذاری گسیل داده است.

براساس این گزارش، مسئولیت این عناصر کار گذاشتن مین و بمب در اطراف شهر رقه و خطوط مقدم گروه تروریستی داعش در شمال و شرق سوریه است.

با شروع عملیات آزادسازی موصل در 26 مهر ماه و آزادسازی بخش های اصلی استان نینوا و تنگتر شدن محاصره گروه تروریستی داعش در موصل، عناصر این گروه تروریستی به رقه سوریه به عنوان تنها پناهگاه این گروه در سوریه فراری شده اند.

پیشروی نیروهای عراقی در بخش هایی از شهر موصل ادامه دارد و نیروهای الحشدالشعبی نیز از محور غربی شهر تلعفر (50 کیلومتری غرب موصل) را به محاصره خود در آورده اند و راه امدادی و مواصلاتی گروه تروریستی داعش را از موصل به مرزهای سوریه قطع کرده اند.

ترکیه در سه ماه گذشته عملیات سپر فرات را در شمال سوریه و بخصوص در محور شهر الباب آغاز کرده است.

ترکیه که از حامیان اصلی گروه تروریستی داعش در منطقه است ادعا کرده که قصد دارد در منطقه ای به عرض 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر از خاک سوریه در نزدیکی مرزهای این کشور را از عناصر تروریستی پاکسازی کرده و به گفته مقامات آنکارا، مانع از شکل گیری کریدور ترور در شمال مرزهای ترکیه شود.

مقامات نظامی ترکیه اعلام کرده اند که ارتش موسوم به آزاد سوریه با حمایت نیروهای مسلح ترکیه تاکنون دو هزار کیلومتر از این منطقه را اشغال کرده و عملیات برای اشغال سه هزار کیلومتر دیگر ادامه دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    محاصره شده بودن که !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس