کد خبر 659465
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

وزارت امور خارجه اتریش از حمله سایبری ترکیه به سایت این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، ظاهرا شب گذشته وب سایت وزارت امور خارجه اتریش توسط هکرها هدف حمله قرار گرفته است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش روز شنبه اعلام کرد که این حمله متوجه سرور این وب سایت بوده و از ساعت 18:30 تا 23:00 به طول انجامیده است. این سایت بلافاصله بعد از این حمله آف لاین شده است و این حمله سیستم خانه را تحت تاثیر قرار نداده است.

بر اساس اطلاعات سخنگوی وزارت خارجه هیچ گونه خروجی داده ها و آسیبی در اثر این حمله هکری متوجه سایت وزارت امور خارجه نشده  و این حمله به سرعت تشخیص داده شده است.

از آنجایی که این حمله از خارج صورت گرفته بود سازمان اطلاعات داخلی و وزارت دفاع اتریش سریعا اقدامات دفاعی را در پیش گرفتند.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش این حمله ظاهرا از ترکیه انجام شده است. البته مشخص نیست که این حمله دققا از طرف چه کسی انجام گرفته است.

وزیر امور خارجه اتریش در واکنش به این حمله سایبری تاکید کرد که ما از چنین حملاتی ترسی به خود راه نمی دهیم. اتریش در موضع خود در قبال ترکیه باقی خواهد ماند.

از زمان کودتای نظامی نافرجام اواسط جولای در ترکیه روابط بین اتریش و ترکیه به شدت متشنج شده است. ترکیه اخیرا اتریش را متهم به حمایت از افراط گرایی و نژاد پرستی کرده است.

مقامات اتریش نیز با توجه به اقدامات سرکوبگرانه اردوغان در ترکیه بارها خواستار توقف مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و کاهش وابستگی به این کشوردر مسئله مقابله با هجوم پناهندگان شده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اشنا ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    اتریش از تجاوز به کودکان در ترکیه انتقاد کرده بود
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    این ترکیه ای ها در حملات سایبری خیلی پیشرفته هستند اون از روسیه اون از اسرائیل اینم از اتریش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس