سخنگوی بسیج مردمی عراق با بیان اینکه به زودی مرحله پنجم عملیات موصل برای یکسره کردن کار داعش در عراق آغاز می‌شود، گفت: فرماندهی بسیج مردمی با رئیس منطقه کردستان عراق برای عملیات آزادسازی سنجار هماهنگ است.

 به گزارش مشرق، «علی الحسینی»، سخنگوی بسیج مردمی عراق در بغداد اظهار داشت: مرحله چهارم نبردهای غرب موصل طبق نقشه فرماندهی بسیج مردمی و عملیات مشترک و تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح با آزادسازی همه اهداف مطلوب و جدا کردن کامل این شهر از دیگر شهرهای عراق پایان یافت.

وی افزود: در مرحله پنجم و سرنوشت ساز  این عملیات بسیج مردمی، مهم ترین مناطق تحت سیطره داعش بازپس گرفته خواهد شد که آزادسازی آنها ضربه نهایی دردناکی به داعش در موصل خواهد بود.

الحسینی درباره نبرد آزادسازی تلعفر در غرب نینوا نیز گفت: شکل آزادسازی تلعفر که منطقه ای مهم و حیاتی در استان نینوا محسوب می شود با دیگر عملیات ها مختلف است.

وی افزود: بسیج مردمی قدرت جنگ و مبارزه در داخل شهرها را دارد و فورا این عملیات را یکسره خواهد کرد اگرچه حفظ جان غیرنظامیان حاضر در داخل شهر را در اولویت خود قرار داده است.

سخنگوی بسیج مردمی عراق درباره میزان هماهنگی نیروهای بسیج مردمی با پیشمرگه های کرد در سنجار در غرب استان نینوا گفت: فرماندهی بسیج مردمی اخیرا توافقی را با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق منعقد کرده تا با یکدیگر در خصوص نبرد آزادسازی سنجار هماهنگی کنند.

الحسینی تصریح کرد: توافق شده که نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه ها پیشرفت های مشترکی در خصوص عملیات سنجار داشته باشند و امروز آنها ضمن اتحاد با یکدیگر در خطی واحد برای یکسره کردن نبرد موصل مبارزه می کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس