کد خبر 659124
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

براساس تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، ازامروز شدت سرمای هوا در نیمه شمالی، شرقی، مركزی كشور كاسته شده و روند افزایش تدریجی دمای هوا برقرار می شود.

به گزارش مشرق،  براساس تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، از امروز شدت سرمای هوا در نیمه شمالی، شرقی، مركزی كشور كاسته شده و روند افزایش تدریجی دمای هوا برقرار می شود.
 
با ورود موج تراز میانی جو از جنوب غرب كشور، در برخی نواحی استانهای خوزستان، لرستان، ایلام، بوشهر، كهكیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، فارس، مناطق غربی و شمالی استان های كرمان و هرمزگان، جنوب استانهای اصفهان و یزد، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.
 
بارش برف در مناطق كوهستانی دور از انتظار نیست. در روز یكشنبه با عبورمتناوب موجهای كم دامنه از نیمه جنوبی كشور، بارشهای پراكنده در استانهای بوشهر، كهكیلویه و بویراحمد، فارس و دوشنبه بارشهای پراكنده در بوشهر و فارس پیش بینی می شود. امروز در بخش هایی از جنوب شرق كشور بویژه دراستان هرمزگان وزش باد شدید همراه با گردوخاك رخ خواهد داد و همچنین نیمه شرقی خلیج فارس مواج است .
 
بروز پدیده گرد و خاک در استان هرمزگان
 
امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت:امروز سرد ترین استان کشور  همدان با 16- و استان بوشهر با دمای 25 درجه گرم ترین استان کشور بوده است .
 
وی افزود: از امروز شدت سرمای هوا در نیمه شمالی و شمال شرق کشور کاسته خواهد شد و شاهد افزایش دما در اغلب استان های کشور در روز های آینده خواهیم بود .
 
نقشینه اظهار داشت : در بخش هایی از جنوب شرق کشور به ویژه  در استان هرمزگان وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد و خاک می شود که باعث مواج شدن آب های خلیج فارس در نیمه شرقی می شود.
 
این کارشناس هواشناسی در پایان دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 4 درجه سانتی گراد اعلام کرد.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس