کد خبر 658495
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب ۳ درجه بالای صفر و ۶ درجه زیر صفر خواهد بود.

به گزارش مشرق، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور به خصوص شمال و شمال شرق را نشان می‌دهد.
 
بارش باران و برف در 2 روز آینده در استان‌های حاشیه دریای خزر و به صورت خفیف‌تر در دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌های از شمال شرق ادامه می‌یابد که از شدت فعالیت این سامانه روز پنج‌شنبه در استان‌های گیلان و گلستان و از روز جمعه در مازندران کاسته خواهد شد.
 
در این مدت دریای خزر مواج است اما روز پنج‌شنبه از میزان مواج بودن دریا کاسته می‌شود.
 
در سه روز آینده در مناطقی از استان‌های کرمان و فارس و روز پنج‌شنبه در شرق کشور رگبار باران و وزش باد رخ خواهد داد که در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.
 
روز پنج‌شنبه بارش در استان‌های کرمان و فارس و همچنین مناطق شرقی کشور افزایش می‌یابد همچنین امروز و فردا در استان‌های بوشهر و بخشی از مناطق فارس، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد رخ خواهد داد.
 
امروز و فردا در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور و استان هرمزگان و نواحی غربی کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
 
بعدازظهر پنج‌شنبه و روز جمعه خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و شرق عمان مواج خواهد بود.
 
‌با توجه به پیش‌بینی تشدید بارش از بعد از ظهر چهارشنبه تا بعد از ظهر جمعه در استان کرمان و همچنین روز پنجشنبه در استان‌های فارس و بوشهر بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد و احتمال آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می شود؛ در این مدت بارش درمناطق کوهستانی و سردسیر کرمان و فارس به شکل برف خواهد بود.
 
با تداوم استقرار توده هوای سرد تا پایان هفته بر روی کشور، بارش برف امروز در گیلان، گلستان و خراسان شمالی و همچنین امروز و فردا در مازندران ادامه خواهد یافت.  
 
در سه رور آینده در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.
 
‌با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر به‌ دلیل بارش باران و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به دلیل بارش برف و رخداد مه، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.       
 
آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب مثبت 3 درجه و منفی 6 درجه خواهد بود.
 
فردا اراک، زنجان و همدان با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر و بجنورد با کمینه 13 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بوشهر با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود.
 
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زارعی تا روز 27 مهرماه امسال 12.7 میلی‌متر ثبت شد که بارش سال جاری 19.9 درصد بارش سال گذشته بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس