علی مطهری نائب رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی سابقه توهین به ائمه جمعه و عذرخواهی از آنها را در کارنامه خود دارد و نیاز است که بار دیگر این سوابق بازخوانی شود.

به گزارش مشرق، علی مطهری این روزها علما و مردم متدین و ولایی استان خراسان رضوی را متهم کرده که مانع از سخنرانی وی شده‌اند.

مشابه این اتفاق پیش از این در استان البرز نیز رخ داده بود که نیاز است بار دیگر و این‌بار برای پی بردن به تفکرات علی مطهری بازخوانی شود.

وی در هفتم خرداد سال 94 برای حضور در همایشی تحت عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزمانی" به همراه تعدادی از چهره‌های شاخص سیاسی از جمله احمد توکلی، موسوی‌لاری، ابراهیم اصغرزاده و ... از سوی کانون همبستگی دانشجویان و دانش‌آموختگان به کرج دعوت شده بود.

اما برگزار کنندگان مراسم به دلیل عدم هماهنگی لازم، نتوانستند مکان مناسبی برای این همایش فراهم کرده و دقیقا در زمان برگزاری سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان می‌خواستند همایش را برگزار کنند.

در آن روزها خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف گزارش‌های متعددی را منتشر کردند و حتی محمدتقی ایرانی فرماندار وقت شهرستان کرج گفته بود: "این سخنرانی به علت تداخل با برنامه‌ای که از مدت‌ها قبل هماهنگ شده بود، کنسل شد.

مدیریت مجموعه نژادفلاح با بخش خصوصی است و ما دخالتی در فرآیند اجرای برنامه در سالن‌های این تالار نداریم. علاوه بر این گرفتن سالن برای برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف جزو وظایف فرمانداری نیست."

در آن زمان از سوی مسؤولان استان البرز و شهرستان کرج به برگزار کنندگان همایش فوق پیشنهاد شد که مکان دیگری را برای این منظور انتخاب کنند، اما آنها با این پیشنهاد مخالفت کرده و به طور طبیعی سخنرانی‌ها لغو شد.

دیگر میهمانان این همایش در همان ابتدا واقعیت‌ را پذیرفته و هیچ اعتراضی نکردند، اما علی مطهری ناگهان نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهوری نوشت و به مسؤولان استان البرز توهین کرد.

وی سه روز بعد از لغو همایش در این نامه خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان نوشت: "با اهداء سلام و آرزوی توفیق الهی بیشتر برای جناب‌عالی و همکاران، به استحضار می‌رساند همایش «دولت، ملت، همدلی و همزبانی» در کرج که از دو ماه پیش توسط «کانون همبستگی دانشجویان و دانش‌آموختگان» برای روز پنجشنبه 7/3/94 تدارک دیده شده بود و از اینجانب و آقایان توکلی، موسوی لاری، حبیبی و اصغرزاده دعوت به عمل آمده بود و لااقل این بنده به سختی و با اصرار کانون مذکور پذیرفتم، به علت مخالفت و تهدید امام جمعه کرج و یک نهاد نظامی و یکی از نمایندگان کرج و به دنبال آن سستی و بی‌مسؤولیتی و عقب‌نشینی استاندار البرز و فرماندار کرج لغو شد.

گفته بودند «اگر این همایش برگزار شود بدتر از شیراز می‌کنیم و قلم پایشان را می‌شکنیم» و متأسفانه استاندار و فرماندار هم به جای آنکه بگویند ما طبق قانون با شما برخورد می‌کنیم تسلیم قانون‌شکنان شدند.

اداره درست کشور منوط به این است که مقامات و نهادهای مختلف در کار یکدیگر دخالت نکنند.

امام جمعه یا نهاد نظامی یا نماینده مجلس و مانند اینها نباید در اینگونه امور و به طور کلی در امور اجرایی دخالت کنند و الاّ هرج و مرج و حکومت ملوک‌الطوایفی پدید می‌آید. حادثه شیراز نیز ناشی از همین معضل و سستی مسئولان اجرایی استان بود.

از جنابعالی به عنوان رئیس جمهوری که مطابق اصل صد و سیزدهم قانون اساسی مسؤول اجرای قانون اساسی هستید سؤال می‌کنم، این وضعیت در دولت شما تا کی قرار است ادامه پیدا کند و برخی استانداران و فرمانداران سست عنصر به جای اجرای قانون به اجرای اوامر دوستان نادان انقلاب بپردازند.

قبول دارم که همیشه فشارها بر دولت‌هایی که قصد اجرای کامل قانون اساسی را دارند بیشتر است و این تهدیدها و اعمال محدودیت‌ها مثلا در دولت سابق نبود و در نتیجه فضای آزادی بیان در این دولت بسته‌تر است، اما این عذر برای توجیه وضع موجود قابل پذیرش نیست زیرا مردم با توجه به شعارها و وعده‌های جناب‌عالی به شما رأی دادند و همراهی مسؤولان اجرایی با طرفداران خفقان را در این دولت برنمی‌تابند.

اگر برای لغو یک برنامه بگویند در صورت حضور این فرد یا افراد در این شهر مردم شهر با هم درگیر می‌شوند پس برنامه لغو می‌شود، قابل قبول است اما این که مقامات و نهادهای حکومتی، خود بگویند اگر فلان برنامه اجرا شود ما به هم می‌ریزیم و استاندار و فرماندار هم بترسند و کوتاه بیایند و آرمان بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آزادی بیان را زیر پا بگذارند، قابل قبول نیست.

اینجانب هشدار می‌دهم که اگر یک بار دیگر این گونه حوادث تکرار شود، با همه اعتقادی که به حمایت از دولت دارم، به کمک نمایندگان خوش‌فکر و مدافع آزادی بیان در مجلس، وزیر کشور را استیضاح خواهیم کرد. امید است اقدامات و دستورات جنابعالی، قبل از این اتفاق این وضع را به سامان رساند."

* چرا فرماندار اصلاح‌طلب کرج از مطهری گلایه داشت؟

خبرهای موثق حاکی از آن است که پس از این انتشار این نامه سراسر توهین‌آمیز از سوی علی مطهری و انتشار آن در وب‌سایت رسمی وی، فرماندار وقت شهرستان کرج تلفنی با علی مطهری تماس گرفته و از وی با ادبیاتی تند گلایه می‌کند.

گلایه محمدتقی ایرانی فرماندار وقت کرج به علی مطهری این بود که "شما خودتان شاهد بودید که ما همه تلاش خود را برای برگزاری همایش به کار بستیم و حتی در جلسه شورای تامین مجوز صادر کردیم و به دلیل عدم هماهنگی از سوی برگزار کنندگان و تداخل همایش با یک سخنرانی دیگر این مراسم لغو شد، پس چرا از واژه‌هایی چون سست عنصر استفاده می‌کنید و تلاش‌های ما را نادیده می‌گیرد؟"

در این مکالمه که به صورت تلفنی انجام شده بود، علی مطهری قول می‌دهد که با انتشار یک نامه و یا مصاحبه‌ای از استاندار البرز و فرماندار وقت کرج عذرخواهی کند، اما هرگز این اتفاق نیافت.

* عذرخواهی رسمی علی مطهری از نماینده ولی فقیه در استان البرز

اگر چه در اکثر اتهام‌زنی‌های علی مطهری، افراد حقیقی و حقوقی به دلیل جایگاه وی و همچنین انتصاب او به خانواده معظم روحانیت و عنوان فرزند شهید مطهری، از پیگیری حقوقی و قضایی اتهامات علی مطهری خودداری کرده و می‌کنند، اما این بار آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و خطیب جمعه شهرستان کرج اجازه نداد که مطهری بی‌دلیل اتهام‌زنی خود به مسؤولان استان البرز را ادامه دهد.

همین امر موجب شد که وی حدود دو ماه بعد و در تاریخ پنجم مرداد 94 طی یک نامه رسمی از نماینده ولی فقیه در استان البرز عذرخواهی کند.

سند عذرخواهی مطهری از امام جمعه کرج/ چرا فرماندار اصلاح‌طلب کرج از مطهری گلایه داشت؟

 

متن نامه فوق به این شرح است:

"بسمه تعالی

جناب حجت‌الاسلام آقای حسینی دامت برکاته

امام جمعه محترم کرج

با اهداء سلام و آرزوی توفیق بیشتر برای جنابعالی، در نامه سرگشاده اینجانب به رئیس جمهوری در اوایل خرداد 94 در خصوص لغو همایش «دولت، ملت، همزبانی و همدلی» مخالفت و تهدید جنابعالی را یکی از علل این امر برشمرده بودم و البته این ادعا را بر اساس خبرهای متعددی که به حد تواتر رسیده بود مطرح کردم. لکن بعداً خود جنابعالی فرمودید که من هیچ دخالتی در این قضیه نداشتم. این امر و برخی قرائن دیگر نشان داد که قضاوت اولیه من صواب نبوده است. لذا از این بابت از جنابعالی پوزش می طلبم.

با تقدیم احترام

علی مطهری – 94/5/5"

* چه کسانی به مطهری گفتند شجاعت ندارید؟

پس از انتشار این نامه، برخی از مدیران ارشد استانداری البرز و فرمانداری کرج دوباره با علی مطهری تماس گرفته و وی را به نداشتن شجاعت متهم کردند.

این افراد که نام آنها در اختیار خبرگزاری فارس محفوظ خواهد بود، به مطهری گفته بودند "شما بارها وعده دادید تا در اولین فرصت و به صورت رسمی و علنی از مسؤولان البرز به خاطر اشتباهی که کردید عذرخواهی خواهید کرد، اما فقط از امام جمعه عذرخواهی کردید و علت این بود که ایشان قصد شکایت رسمی و قانونی از شما را داشت و اگر ما هم از شما شکایت کرده بودیم، به طور قطع امروز شاهد عذرخواهی شما بودیم. اما بدانید که شجاعت ندارید و نمی‌توانید شجاعانه و بدون تهدید به شکایت عذرخواهی کنید"

حال باید منتظر ماند و دید که چه زمانی علی مطهری به دلیل  اتهام‌زنی‌ به مسؤولان و علمای استان خراسان رضوی نیز عذرخواهی خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    حالاچی آیا جرأت اینا داره عذرخواهی کنه؟ نکنه دستور از جایی گرفته
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    مرگ بر منافق
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    هیاهو در ملا عام عذرخواهی یواشکی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس