نماینده حماس در تهران با اشاره به سیر تحولات قضیه فلسطین از جمله در سطح رسانه‌ای و سوء استفاده اسرائیل از غفلت نسبت به قضیه فلسطین گفت: بنیامین نتانیاهو ایران را مشکل خود در جهان می‌داند.

به گزارش مشرق، «خالد قدومی»، نماینده حماس در تهران ضمن اشاره به تحولات قضیه فلسطین و سوء استفاده رژیم اشغالگر اسرائیل از وضعیت موجود گفت: بنامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ایران را مشکل اصلی خود می داند.

رسانه‌ها سلاح بزرگی هستند

وی رسانه ها را سلاح بزرگی دانست ویادآور شد، باید در نظر داشته باشیم که  آمریکا رسانه ها را به نفع اهداف خود مدیریت می کند.

قدومی در مورد تاثیر انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بر قضیه فلسطین گفت: ملت فلسطین در مورد عملکرد رئیس جمهور آمریکا قضاوت خواهد کرد.

وی توضیح داد: ریاست جمهوری آمریکا موضوعی پیچیده است و فقط مبتی بر تغییر یک شخص نیست زیرا یک مجموعه کامل تحت عنوان دولت آمریکا هر چهار سال یک بار تغییر می کند و اکنون اوباما رئیس جمهور است و قبل از او جرج بوش و بیل کلینتون این پست را در اختیار داشتند بنابراین اگر بخواهیم در مورد تاثیر این موضوع بر قضیه فلسطین صحبت کنیم، باید بگوییم که ملت فلسطین با توجه به عملکرد کسی که رئیس جمهور می شود، قضاوت خواهد کرد.

نماینده حماس در تهران با ابراز تاسف از دور شدن رسانه های عربی و جهانی از قضیه فلسطین گفت: با این همه ملت های عرب و مسلمان به قضیه فلسیطن و اولویت داشتن آن ایمان دارند و مبارزات آنان برگرفته از قضیه فلسطین و مبارزات  ومقاومت فلسطینی ها است.

وی تاکید کرد که دور شدن رسانه ها از قضیه فلسطین دستاوردی برای صهیونیست ها است. 

فلسطین در رسانه‌های ایران

قدومی در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: همراهی رسانه های ایران با قضیه فلسطین یک موضوع اصلی و دیرینه است اما در سطح منطقه ای به طور کلی شاهد عقب گرد در این خصوص هستیم که این جای بسی تاسف است.

وی در عین حال اظهار داشت: در مورد رسانه های ایران نیز موضوع مهم معرفی این قضیه به مردم است به این معنی که احساس می کنم این رسانه ها در تفسیر و تشخیص قضیه فلسطین و مطرح کردن آن برای برای مردم با مشکل روبه رو هستند زیرا فقط آن را در چارچوب کمک رسانی و شهادت فلسطینی ها و ویرانی منازلشان پوشش می دهند در حالی که موضوع به هیچ وجه به این شکل نیست.

مشکل ما نتانیاهو است

قدومی افزود: نتانیاهو فقط دو چیز را مشکل اصلی می داند: تروریسم و ایران، او در یک اقدام خبیثانه این دو را با هم مقایسه کرده است و مشکل او حمایت ایران از فلسطین و یا کمک به فلسطینی ها نیست بلکه او ایران را دشمن می داند و متاسفانه این موضوع به شکل درست در رسانه های ایران منعکس نشده است.

اخبار عادی سازی با اسرائیل در رسانه‌ها

وی در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل که در رسانه ها به شکل طبیعی و عادی بدون هیچ شرمی پوشش داده می شود گفت: متاسفانه رسانه ها و مراجع تصمیم گیر جهان عرب گرفتار یک مشکل راهبردی شده اند.

قدومی در توضیح این مطلب گفت: باید کلمه عادی سازی را معنی کرد و دانست که به معنی طبیعی دانستن یک چیز غیرطبیعی و حلال دانستن حرام است در نتیجه باید با این مفهوم یا همان عادی سازی مخالفت کرد.

مصر و اردن از عادی سازی چه به دست آوردند؟

قدومی در بخش دیگری از ین مصاحبه اظهار داشت: مصر و اردن از دهها سال پیش با اسرائیل روابط خود را عادی کردند اما یک شهروند اردنی و یا مصری چه بهره ای از آن برده است؟ آیا حقوق آنان دهها هزار دلار شده است یا مشکلات اقتصادی و بدهی ها پایان یافته است؟

وی سپس در مورد کاهش انتفاضه چاقوها گفت: باید این نام را تغییر دهیم و آن را انتقاضه قدس بنامیم زیرا ابتدا از قدس سربرآورد، اما بسیاری از غربی ها تلاش دارند آن را انتفاضه چاقوها بنامند؛ کاری که گروههای تکفیری و افراطی و تروریستی مانند داعش و گروههای مشابه انجام می دهند، بنابراین باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.

قدومی نبود توافق بر سر برنامه سیاسی در فلسطین و سختگیری امنیتی رژیم صهیونیستی علیه برادران و جوانان کرانه باختری را عامل کاهش روند انتفاضه دانست و از همراهی تشکیلات خودگردان با این رژیم ابراز تاسف کرد.

حکم 20 سال زندان برای یک کودک

وی گفت: احمد مناصره کودک 12 ساله فلسطینی در تلاش بود با وسایلی که در اختیار داشت سربازان تا دندان مسلح اسرائیلی را هدف قرار دهد اما به 20 سال زندان و 50 هزار دلار جریمه محکوم شد.

قدومی تاکید کرد: رسانه های جهان با قضیه فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس معیارهای دوگانه تعامل دارند و صددر صد حامی این رژیم هستند حال آنکه باید پرسید بر اساس چه معیاری چنین حکمی برای او صادر شد است؟

محاصره و تحریم غزه مرگبار است

وی اوضاع غزه در پرتو تحریم صهیونیستی و عربی را مرگبار خواند و اظهار داشت: امروز موضوع فقط کمبود آب و برق نیست بلکه تمام نیازهای زندگی است و بازسازی خانه هایی که در حمله اسرائیل در سال 2014 تخریب شده است به دلیل محاصره وتحریم غزه امکان پذیر نیست و یک کودک فلسطینی به دلیل نبود داروی بسیار معمول جان خود را از دست می دهد زیرا گذرگاهها بسته است.

تونل‌ها راه نجات کودکان غزه

قدومی در این خصوص تاکید کرد: هدف از حفر تونل ها قاچاق سلاح نیست بلکه رساندن شیر به کودکان غزه است حال آنکه طبق اعلام وزارت خارجه مصر بیش از یک هزار و 700 تونل به سمت غزه تخریب شده است.

وی اوضاع قدس را خطرناک توصیف کرده و گفت: این خطر نه فقط به خاطر جنایت های اسرائیل بلکه غفلت از اوضاع جاری در قدس و فلسطین است و اسرائیل نیز از این وضعیت سوء استفاده کرده و اقدامات زیادی انجام داد که جدیدترین آن تلاش تعدادی از اعضای کنیست و صهیونیست های اسرائیل برای قانونمند کردن حق وورد به مسجد الاقصی بود.

روابط با مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی

نماینده حماس در تهران در خصوص روابط با مصر در زمان ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی گفت: چیز تازه ای دراین دوران رخ نداده است جز اینکه گذرگاه ارتباطی با غزه گاهی بنابر مسائل انسانی گشوده می شود.

وی روابط با مصر را تاریخی توصیف و تصریح کرد:هیچ تنش یا اتفاق منفی در این خصوص وجود نداشته است.

قدومی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه رابط با مصر همچنین گفت: امیدواریم گشودن گذرگاه به یک موضوع همیشگی و نه تحت تاثیر مسائل انسانی تبدیل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس