کد خبر 658914
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به خبر اعزام نیروی نظامی به سوریه گفت: «ما حامی گزینه نظامی در داخل خاک سوریه نیستیم و در این زمینه از هیچ طرفی حمایت نمی‌کنیم...».

به گزارش مشرق، «احمد ابو زید» سخنگوی وزارت خارجه مصر به روزنامه «الجریده» کویت اعلام کرد که قاهره هیچ نیروی نظامی به سوریه نفرستاده است.

ابو زید همچنین اظهار داشت: «موضع مصر در قبال بحران سوریه روشن است. ما حامی گزینه نظامی در داخل خاک سوریه نیستیم و در این زمینه از هیچ طرفی حمایت نمی‌کنیم... لذا سخن گفتن درباره ارسال نیروهای نظامی مصری به سوریه نادرست است».

این روزنامه به نقل از یک منبع نظامی که آن را بلندپایه خواند، گزارش داد که «این اظهارات هرگز درست نیست و هیچ تأثیری نخواهد داشت... زیرا دروغ است».

این منبع همچنین اظهار داشت که عقیده فرماندهی کل و حکومت مصر این است که سیاست عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها را در پیش بگیرد.

خبرگزاری «تاس» روسیه پیشتر به گزارشهایی اشاره کرد که درباره مشارکت نیروهای مصری در رزمایشهای مشترک ارتش روسیه در شهر «طرطوس» سوریه بود و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز واکنشی به این مسئله نشان نداد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر چند روز پیش تأکید کرد که قاهره از ارتش سوریه بشدت حمایت میکند.

وبگاه خبری «میدل ایست اونلاین» نیز به نقل از برخی از منابع در وزارت خارجه مصر خبر اعزام نیروهای مصر به سوریه را تکذیب کرد.

روزنامه «السفیر» پنجشنبه (روز گذشته) خبر داد که 18 خلبان مصری دو هفته گذشته وارد فرودگاه نظامی «حماه» شدند و شماری از افسران مصر نیز در جبهه های «حوران» گشت‌زنی داشته‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس