منابع میدانی در سوریه از آغاز تفحص شهدا در شمال قنیطره پس از پاکسازی تروریست‌ها و همچنین شروع عملیات گسترده ارتش سوریه در مناطق اطراف «دوما» جهت تأمین امنیت جاده بین‌المللی دشمق - حمص خبر می‌دهند.

عملیات گسترده ارتش سوریه در مناطق اطراف «دوما» +نقشهبه گزارش مشرق، ارتش سوریه پس از درگیری شدید با تروریست‎های «جبهه‎النصره» در ریف شمالی قنیطره، موفق شد پایگاه «النقار الغربی» در حومه منطقه «حضر» را آزاد کند.
 
یک منبع میدانی گفت: نیروهای ارتش سوریه امروز (چهارشنبه) با کمک نیروهای همپیمان خود موفق شد بر پایگاه «النقار الغربی» در شمال «السریه الرابعه» واقع در 1.5 کیلومتری ریف شمالی قنیطره مسلط شوند.
 
این منبع میدانی افزود: عناصر «احرار الشام» در ماه سپتامبر گذشته در جنگ «قادسیه الجنوب» بر این پایگاه مسلط شدند، اما همواره در تیررس ارتش سوریه بودند.
 
براساس این گزارش، بازپس‌گیری پایگاه «النقار» مسیر جدیدی را برای اهالی منطقه «حضر» ایجاد خواهد کرد و نقش زیادی در گسترش حلقه فشار به تروریست‎های مستقر در تپه «الحمریه» واقع در شمال شهر قنیطره داشته است.
 
یک منبع میدانی دیگر گفته که نیروهای ارتش سوریه پیکر 5 شهید را در نزدیکی پایگاه النقار که در درگیری با تکفیری‎ها در ماه سپتامبر گذشته کشته شده بودند، پیدا کردند.
 
از سوی دیگر درگیری‌های شدید و تبادل آتش توپخانه‎ای و موشکی بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی از صبح امروز در محور «المیدعانی- حوش الضواهره» در غوطه شرقی واقع در ریف دمشق ادامه دارد.
 
 ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت موفق شد بر تعدادی از ساختمان‌ها و مناطق زراعی در جنوب منطقه «میدعا» در ریف دمشق مسلط شوند و کنترل آن را از دست تروریست‎ها خارج کنند.
 
در محور شمال غربی غوطه شرقی دمشق نیز نیروهای ارتش و دفاع ملی عملیات نظامی خود را در محور شهر «حرستا» با هدف قطع ارتباط آن با منطقه «دوما» و تأمین امنیت جاده بین المللی دمشق - حمص آغاز کردند.
 
عملیات گسترده ارتش سوریه در مناطق اطراف «دوما» +نقشه
مهمترین دستاوردهای امروز ارتش سوریه در پی پیشروی یگان‎های گارد ریاست‌جمهوری در دو محور محقق شده است: محور اول از «برج پزشکی - جاده بین‌المللی» و محور دوم از مزارع «الریحان» آغاز شد. یگان‎های نظامی در این عملیات موفق شدند با کمک نیروهای پشتیبانی هوایی و توپخانه‎ای بر تعدادی از خندق‌ها و مناطق مزارع «عالیه» در اطراف حرستا مسلط شوند.
 
در این درگیری‌ها تعدادی از عناصر مسلح جیش‌الاسلام کشته و زخمی شدند و خندق‌ها و تونل‌های متعلق به گروه‌های تروریستی و تکفیری توسط نیروهای سوری منهدم شدند. در حال حاضر، درگیری‌ها در محورهای مختلف غوطه شرقی ادامه دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس