وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در مکالمات تلفنی جداگانه با همتای روس خود، اعمال فشار روس‌ها بر محور مقاومت برای توقف جنگ با تروریست‌ها در حلب را خواستار شده‌اند.

 به گزارش مشرق، «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه آمریکا و روسیه در مکالمه تلفنی دیگری، اوضاع سوریه و به خصوص شرایط شرق حلب را بررسی کردند.

آنطور که اینترفاکس گزارش داده، طرفین علاوه بر بررسی اوضاع شرق حلب، روند انجام مذاکرات میان گروه‌های سوری را نیز به مباحثه گذاشته‌اند.

امروز «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس هم تلفنی با لاوروف سخن گفته است.

آنطور که خود جانسون در توئیتر اعلام کرده، در این مکالمه تلفنی، نسبت به «اقدامات روسیه در سوریه» ابراز نگرانی و از طرف روس خواسته شده که برای توقف حملات به حلب، اعمال نفوذ کند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین از طرف روس خواسته که برای شرایط نابسامان انسانی در سوریه و ایجاد امکان تردد آزادانه برای کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه، فکری کند.

دیشب هم «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل بیانیه داد و بدون نام بردن از روسیه، «همه طرف‌های درگیر در سوریه» را به دلیل شرایط جاری حلب به خصوص بمباران مدارس و بیمارستان‌های شرق حلب، به محاکمه در دادگاه بین‌المللی جرائم تهدید کرده بود.

روسیه هفته گذشته اعلام کرد که این اواخر، حلب را بمباران نکرده و تمرکزش بر مناطق تحت اختیار داعش در زمین‌های سوری نزدیک به خاک عراق است تا با بمباران، از ورود داعشی‌های فراری از موصل به سوریه جلوگیری کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس