کد خبر 658003
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

پژوهشگر سیاسی سوریه جنگ با تروریست‌ها در سوریه را ضرورت اجتناب‌ناپذیر ارتش سوریه و هم‌پیمانانش توصیف و در عین حال سرنوشت همکاری دولت جدید آمریکا با روسیه در خصوص سوریه را نامعلوم خواند.

 به گزارش مشرق، «احمد صوان»، نویسنده و پژوهشگر سیاسی و رسانه ای سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق سخن از رویارویی نظامی بین روسیه و آمریکا بخصوص در عرصه سوریه را امری غیرمنطقی خواند.

وی حرف و حدیث ها درباره دست کشیدن آمریکا از ایادی مزدورش در سوریه را نیز نادرست خواند و گفت: تحولات میدانی سوریه، آمریکا و دیگر کشورهای منطقه ای حامی تروریست ها را به تشکیل ائتلاف های جدیدی سوق می دهد.

صوان تصریح کرد: آمریکا در مرحله کنونی که با انتخابات و پایان دوره ریاست جمهوری اوباما و ورود به مرحله ترامپ روبرو بود، نمی توانست  تصمیم‌های راهبردی درباره پرونده سوریه اتخاذ کند.

وی افزود: جبهه مقاومت شامل سوریه، ایران و حزب الله با پشتیبانی روسیه از این فرصت برای یکسره کردن کار تروریست ها از طریق عملیات نظامی استفاده کرد، چرا که تروریست ها همه فرصت های اعطایی از سوی دولت سوریه و روسیه برای آتش بس را از بین برد.

کارشناس سوری گفت: بنابراین در مرحله کنونی و بخصوص پس از تحولات اخیر در حلب، منبج، رقه و همه مناطق داغ درگیری، عملیات نظامی برای سرکوب تروریست ها اجتناب ناپذیر است.

صوان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه دولت ترامپ و نه هیچ دولت پس از آن  قادر به لغو توافقنامه هسته ای ایران با 1+5 ، نیست افزود: واشنگتن نمی تواند توافقنامه ای بین المللی را که با مشارکت دیگر کشورهای اروپایی به امضا رسانده نقض کند.

نویسنده سوری با تاکید بر اینکه ایران به باشگاه قدرت های بزرگ هسته ای پیوسته گفت: آمریکایی ها حتی اگر روند اجرای برجام را مختل کنند باز از لحاظ قانونی و احکام سیاسی قادر به نقض آن نیستند.

صوان در پایان سخنان خود با بیان اینکه آمریکا نمی تواند از کانال های ارتباطی رایج خود با روسیه دست بکشد، افزود: همکاری روسیه و آمریکا در خصوص سوریه تا لحظه کنونی با مسیر و سرنوشت نامعلومی روبرو است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس