کد خبر 656980
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹

منابع نظامی یمن از کشته شدن سه نظامی سعودی به ضرب گلوله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در یک پایگاه نظامی در استان جیزان در جنوب عربستان خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در واکنش به نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی در یمن، طی عملیاتی در یک منطقه نظامی در استان جیزان سه نظامی سعودی را کشتند.
 
نظامیان و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی همچنان با بمباران مناطق مختلف به نقض آتش بس در یمن ادامه می دهند که در تازه ترین آن شهرستان های مرزی با استان صعده در شمال یمن را هدف حملات توپخانه ای و موشکی قرار دادند.

یک منبع نظامی یمنی نیز اعلام کرد که نیروهای یمنی مانع تلاش نظامیان ائتلاف سعودی برای پیشروی به سمت مواضع ارتش یمن در شهرستان الصلوب در تعز شدند.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز نظامیان ائتلاف سعودی درصدد پیشروی به سمت منطقه الجحملیه و شهرستان الوازعیه در استان تعز بودند که با مقاومت نیروهای یمنی روبه رو شدند.

ائتلاف حمله به یمن به سرکردگی عربستان ساعتی پس از برقراری آتش بس، با بمباران منطقه المزرق در شهر مرزی حرض، آن را نقض کرد.

آتش بس 48 ساعته یمن از 12 ظهر امروز به وقت محلی (9 بامداد به وقت گرینویچ) میان ائتلاف عربستان و کمیته های مردمی در یمن برقرار شد.

هدف از برقراری آتش بس 48 ساعته در یمن که از ساعت 12 ظهر امروز آغاز شده، امداد رسانی و ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق تحت محاصره این کشور اعلام شده است.

این آتش بس در پاسخ به تلاش های سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی و با هدف فراهم شدن زمینه برای ورود و توزیع هرچه بیشتر کمک های بشردوستانه و پزشکی به مردم یمن صورت گرفته است.

عربستان و کشورهای عرب خلیج فارس به جز عمان از حدود 20 ماه قبل تاکنون یمن را مورد حمله زمینی، هوایی و دریایی قرار داده اند که بر اثر آن تاکنون بیش از 11 هزار یمنی کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس