کد خبر 656889
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

سخنگوی شورای نظامی منبج گفت: در پی خروج نیروهای سوریه دموکراتیک از منبج، شورای نظامی این شهر آماده دفع حملات داعش و تجاوزات ترکیه است.

 به گزارش مشرق، «شرفان درویش» سخنگوی شورای نظامی منبج اظهار داشت: نیروهای سوریه دموکراتیک و یگان های مدافع خلق که شورای نظامی منبج را در آموزش نیروهایش و تامین امنیت جبهه های آن یاری می کردند بر اساس توافق بین 2 طرف، ماموریت خود را به پایان رسانده و به نقاط تثبیت قبلی خود بازگشتند، به گونه ای که هم اینک قدرت نظامی موجود در منبج همان نیروهای شورای نظامی منبج هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک در جبهه داغ و پرالتهاب آزادسازی رقه را پیش رو دارند، افزود: نیروهای سوریه دموکراتیک باید قوای خود را برای ورود به این نبرد بسیج کنند تا به هدف خود در بیرون راندن داعش از رقه و ممانعت ترکیه از اشغالگری دست یابند.

درویش تاکید کرد: گروه های حاضر در شهر منبج که همگی تحت پوشش شورای نظامی منبج هستند قادر به دفع حملات داعش، مقابله با هر تلاش اشغالگران برای ورود به منبج و حفظ ثبات و امنیت آن هستند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که از حمایت آمریکا برخوردار هستند، در بیست و دوم مرداد ماه گذشته پس از 2 ماه درگیری با داعش کنترل کامل شهر منبج در استان حلب سوریه نزدیک مرز با ترکیه را در دست گرفتند.

نیروهای سوریه دموکراتیک پس از عقب نشینی داعش از شهر منبج، به طور کامل بر این شهر مسلط شدند. داعش جنگجویان خود را از شهر منبج به طرف شهر جرابلس خارج کرد.

«منبج» دروازه حرکت به سمت شهر «الرقه» مرکز تروریست‌های داعش محسوب می‌شود و نیروهای سوریه دموکراتیک با پشتیبانی آمریکا از 2 هفته پیش عملیات آزادسازی رقه را کلید زدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس