کد خبر 656044
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

عملیات آزادسازی موصل در شرق این شهر وارد مرحله جدیدی شده است و نیروهای یگان ضد تروریسم عراق فاصله چندانی با مرکز این شهر ندارند.

 به گزارش مشرق، نیروهای عراقی امروز (چهارشنبه) با پشتیبانی گسترده هوایی حمله جدیدی را در شمال موصل آغاز کردند. این حمله از شرق موصل آغاز شده و نیروهای عراقی در حال پیشروی به سمت مناطق مختلف  در محورهای چهارگانه هستند.

شبکه خبری «العربیه»، به نقل از منابع نظامی نوشت: یگان ضد تروریسم عراق امروز از چهار محور، روستای استراتژیک «عدن» را در شرق موصل مورد حملات شدید خود قرار داد.

در این روستا یک مجتمع مسکونی بزرگ وجود دارد که تروریست‌های داعش از آن برای تیراندازی و رصد نیروهای عراقی استفاده می‌کنند.

همچنین 10 غیرنظامی در بمباران بی‌هدف داعش که مناطق آزادشده شرق موصل را هدف قرار داده بود، زخمی شدند.

به گزارش العربیه، نیروهای عراقی هم اکنون در 4 کیلومتری پل چهارم موصل هستند که دسترسی به ساحل غربی دجله را فراهم می‌کند.

به گفته «عبدالوهاب الساعدی» فرمانده یگان ضدتروریسم عراق،  در محور شرقی، نیروهای عراقی در محدوده شهرداری موصل قرار دارند و موفق شدند روستای «البکر» یکی از پایگاه‌های مهم داعش را تحت کنترل خود درآورند.

وی افزود: در حمله به روستای «الحی» ده‌ها تروریست کشته شده و اسلحه‌های سنگین و ماشین‌های بمب‌گذاری شده داعش توسط هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی بمباران شد.

در محور جنوبی، پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته و تنها فاصله بین نیروهای عراقی و فرودگاه موصل، روستای«البوسیف» است که هنوز در کنترل داعش قرار دارد.

تروریست‌های داعش پس از شکست در مناطق جنوبی موصل به دو روستای «البوسیف» و «الغزلانی» عقب نشینی کرده‌ا‌ند و نیروهای عراقی آماده‌اند تا پس از محاصره کامل منطقه و پشتیبانی موشکی و توپخانه‌ای حمله به روستای البوسیف را آغاز کنند.

به گزارش العربیه، در محور شمال تنها چند روستا در ورودی شهر موصل هنوز در اشغال داعش باقیمانده که سخت‌ترین آنها از نظر دستیابی نظامی، روستای «العربی» است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس