کد خبر 656014
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

الحشد الشعبی اعتقاد دارد برای اطمینان از رفع خطر حمله دوباره تروریست‌ها به عراق باید داعش را در شرق سوریه تعقیب کرد و از امنیت کامل عراق مطمئن شد.

 به گزارش مشرق، عملیات آزادسازی موصل پس از گذشت یک ماه شرایط رضایت‌بخشی دارد؛ هر چند در حال حاضر نیروهای عراقی در مناطق شرقی شهر موصل پیشروی آرامی دارند اما به گفته العبادی، همین که این نیروها در داخل شهر می‌جنگند، دستاورد قابل توجهی است.

غلبه بر داعش در موصل، برای همگان دیگر حتمی شده و این روزها سخن‌ها برای شرایط پس از آزادی موصل به زبان آورده می‌شود.

به نوشته روزنامه الاخبار، العبادی و گروهش معتقدند که پس از بیرون راندن داعش از عراق باید در مرز با سوریه استحکامات دفاعی ایجاد کرد و دیگر به تعقیب داعش در داخل خاک سوریه نپرداخت.

اما در مقابل نیروهای الحشد الشعبی معتقدند که باید تروریست‌ها را در شرق سوریه دنبال کرد و به عقیده آن‌ها این یک اقدام دفاعی است نه تهاجمی و برای پاسداشت دستاوردهای میدانی ضروری است.

«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق نیز امروز در طی یک کنفرانس خبری، اعلام کرد که دولت سوریه با حضور الحشد الشعبی در خاک این کشور برای تعقیب تروریست‌ها موافقت کرده است و الحشد الشعبی پس از آزادی عراق به سوریه خواهند رفت.

در حال حاضر نیروهای داوطلب مردمی در مرحله سوم آزادسازی محور غربی استان نینوی و شهر «تلعفر» هستند.

«ابو مهدی المهندس» معاون فرمانده کل الحشد الشعبی فرماندهی این عملیات را بر عهده دارد آن‌ها با آزادی روستاهای «الطینیة»، «عین صلیبی»، «أم حجارة السفلى»، «تل الصوان»، «مضهالی» و «ومریشة» به 18 کیلومتری فرودگاه تلعفر رسیده‌اند که با آزادی این فرودگاه، الحشد الشعبی آماده آغاز عملیات آزادسازی شهر تلعفر می‌شود.

اما در داخل شهر موصل، روز گذشته سرهنگ «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که نیروهای عراقی در موصل داعش از از یک سوم شهر بیرون رانده‌اند.

او افزود: در طول یک ماه گذشته 955 تروریست کشته و 108 داعشی دیگر دستگیر شده‌اند.

هرچند در بیشتر مناطق شهر موصل درگیری‌ها جریان دارد اما روند عملیات به علت حفظ جان مردم عادی، کند و با احتیاط پیش می‌رود.

منابع خبری می‌گویند که بحران آب بسیار جدی است و به علت اتمام سوخت پمپ‌های اصلی شهر از کار افتاده و آب‌رسانی انجام نمی‌شود و مردم شهر مجبور می‌شوند با عبور از کوچه‌ها و خیابان‌های خطرناک خود را به رود دجله رسانده و آب تهیه کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس