کد خبر 655851
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

روزنامه دولتی ایران با کنار هم قرار دادن چند عکس از آلودگی هوای تهران که به گفته این روزنامه به زمان دولت قبل مربوط است به شیوه معمول این سه سال دولت قبل را مقصر این موضوع قلمداد کرد و از سوی دیگر نشان داد که دولت یازدهم نیز در این عرصه کار چندانی در این مدت انجام نداده است.

گروه سیاست مشرق – روزنامه‌ دولتی ایران در زمانی که دولت زیر فشار انتقادات نسبت به آلودگی هوای تهران و برخی کلانشهرهای کشور قرار دارد با کنار هم قرار دادن چند عکس از آلودگی هوای تهران و نسبت دادن آن به دولت قبل اینگونه مطرح کرد که آلودگی در دوره‌های قبل هم بوده و چیز غیرعادی نیست و از این باب برخورد رسانه‌ها با آلودگی هوا سیاسی است.
 
 عکس/ برخورد سیاسی روزنامه دولت با آلودگی هوا

درحالی این رسانه‌ دولتی به مانند شیوه معمول خود در این سه سال همه تقصیرها را به گردن دولت قبل می‌اندازد که دولت یازدهم آخرین سال خدمت‌رسانی خود را می‌گذراند اما به اذعان همین عکس‌ها هیچ اتفاقی از آن زمان تا به امروز نیفتاده است.

این در شرایطی است که معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست که این روزها تهران آلوده را به مقصد مراکش ترک کرده است، در اوائل دولت بحث بنزین‌های آلوده کننده را مطرح کرده بود و عامل آلودگی هوای کلانشهرها را این بنزین‌ها اعلام می‌کرد اما اینک بعد از گذشت سه سال از صحبت‌های وی هنوز همان آش و همان کاسه است و آلودگی‌ هوا گریبانگیر پایتخت.

به هر جهت آنچه مشخص است آلودگی هوا یک پدیده زیست محیطی است نه سیاسی و دولت می‌توانست با اقدامات درست در طول این سه سال از شدت آن بکاهد تا امروز پایتخت کشور دچار این بیماری فلج‌کننده نشود و انتقادات نسبت به دولت در این عرصه زیاد نشود. هرچند که رسانه‌های حامی دولت نیز این چند روزه با توجه به شدت این آلودگی تصویر صفحه اول روزنامه خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند به این جهت که مردم با ریه‌های خود آلودگی هوا را حس می‌کنند و این موضوعی نیست که آنرا بتوان کتمان کرد.

 
روزنامه‌های اصلاح‌طلبی که آلودگی هوا را پوشش داده‌اند را در ادامه مشاهده می‌کنید.
 
عکس/ برخورد سیاسی روزنامه دولت با آلودگی هوا 
 
عکس/ برخورد سیاسی روزنامه دولت با آلودگی هوا 
 
عکس/ برخورد سیاسی روزنامه دولت با آلودگی هوا 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    حرفی برادرانه با مدیر مسئول این روزنامه: برادر ارجمند دنیا در حال گذر است نکند جهنم را برای دنیای دیگران بخری؟ من نه طرفدار احمدی نژادم ونه طرفدار این دولت- ولی به فرموده رهبرم تاج سرم که فرمود از دولت اسلامی با ید حمایت کرد از هر دو دولت حمایت می کنم--- ولی آخرتم را با دروغ گویی وتهمت به دنیای دیگران نمی فروشم
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    دولت در این سه سال واقعا کاری نکرده می گید نه اینم خود روزنامه دولت که خودش اعتراف کرد
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    دولت در این سه سال واقعا کاری نکرده می گید نه اینم خود روزنامه دولت که خودش اعتراف کرد
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    این روزنامه را به تقوای الهی توصیه می کنم ...
  • امیر ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    من از مشرق نشینان عزیز تقاضا دارم یک عکس آرشیوی از کیهان و وطن امروز و جوان(دلواپسان فعلی سلامت مردم)پیدا کنید که به آلودگی هوا در تهران در زمان آقای احمدی نژاد اعتراض کرده باشند.
  • شاپور ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    بنزین بی کیفیت و ماشین بی کیفیت و عشق به ماشین بازی خودمون شهر رو نابود کرده چون چند سالی است که ما صنعت نداریم و کارخانونه ها همه تعطیلند آلودگی فقط از ماشین و بنزین بی کیفیت و زیادی خواهی خود ما وگرنه مسئولین و دولت که نباید توقع داشت چون اگه کاری کنند باید تعجب کرد .
  • مهدي ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    خوب ساده است امير خان براي اينكه نبود يا اگر بود به اين شكل نبود
  • امیر ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    منظور شما اینه که عکس نبود یا آلودگی به این شکل نبود. چون یامون میاد در زمان جناب احمدی نژاد چند روز بخاطر آلودگی هوا تمام ادارات و مدارس تعطیل شده بود و دلواپسان فعلی انگار آلودگی در کشور دیگری رخ داده و تهران و شهرهای صنعتی در گل و بلبل به سر میبرند هیچ اعتراضی نداشتند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس