دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل سوریه در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با نتیجه تساوی به پایان رسید تا دور رفت این رقابت ها با صدرنشینی شاگردان کی روش پایان بیابد.

به گزارش مشرق،‌ دیدار ایران مقابل سوریه در پنجمین هفته از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، از ساعت 16:15 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه تانکو عبدالرحمن شهر سرمبان مالزی و با 45 دقیقه تأخیر به دلیل بارش شدید باران و در زمین گل‌‌آلود و باتلاقی آغاز شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید. (برای دیدن خلاصه این دیدار اینجا کلیک کنید)

ترکیب تیم ملی سوریه: ابراهیم عالمه، احمد الصالح، مؤید العجان، عمر میدانی، عمرو جنیات، عمر خریبین، محمود المواس، تامر حاج محمد‎‎، علاء الشبلی، سنحاریب ملکی و خالد المبیض.

ترکیب تیم ملی ایران: سوشا مکانی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی، اشکان دژاگه (کاپیتان)، علیرضا جهانبخش و کریم انصاریفرد.

نیمه اول
دقیقه 4:
بازی در زمینی گل‌آلود آغاز شد که دو تیم در دقایق ابتدایی نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند. در یک صحنه که پرتاب اوت برای ایران بود، برخورد کوچکی بین دژاگه و بازیکن سوریه به وجود آمد که نمایش بازیکن سوری و روی زمین افتادن او باعث شد داور برای لحظاتی بازی را نگه دارد.

دقیقه 13: ضربه ایستگاهی برای سوریه، موقعیت خطرناکی را برای این تیم ایجاد کرد. ارسال روی دروازه ایران با خروج اشتباه سوشا مکانی همراه بود، اما ضربه سر بازیکن سوریه به اوت رفت تا این خطر چندان هم جدی نشود.

دقیقه 25: بازی به دلیل زمین ناهموار ورزشگاه، چندان مورد توجه نبود و بازیکنان دو تیم هم نمی‌توانستند برنامه‌هایی که داشتند را در زمین اجرا کنند. به همین دلیل موقعیت‌های بازی هم بسیار کم بود تا شوت اشکان دژاگه که در آغوش عالمه، دروازه‌بان سوریه قرار گرفت، یکی از بهترین موقعیت‌های بازی باشد.

دقیقه 29: کرنر برای سوریه و توپ برگشتی که به بازیکن این تیم در پشت محوطه جریمه رسید، موقعیت دیگری برای قرمزپوشان میدان ایجاد کرد که البته شوت بازیکن سوریه تبدیل به کرنر دیگری برای این تیم شد.

دقیقه 35: پاس بلند برای کریم انصاریفرد می‌توانست به موقعیت خوبی تبدیل شود، اما زمین ناهموار باعث شد هم توپ از حرکت بازبماند و هم تعادل مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان به هم بخورد. انصاریفرد در نهایت توپ را در اختیار گرفت و شوتی هم به سمت دروازه زد، اما دروازه‌بان سوریه به راحتی توپ را مهار کرد.

دقیقه 36: ارسال علیرضا جهانبخش از روی ضربه ایستگاهی روی دروازه سوریه، می‌توانست با ضربه سر احتمالی سعید عزت‌اللهی یا مهدی طارمی تبدیل به گل شود، اما مدافع سوریه‌ای زودتر توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 37: ارسال اشکان دژاگه پس از ضربه کرنری که برگشت داده شده بود، به سعید عزت‌اللهی رسید که این بازیکن ضربه سری به توپ زد که البته این موقعیت به بیرون رفت.

دقیقه 44: ارسال علیرضا جهانبخش از روی نقطه کرنر، موقعیت خوبی برای ایران ایجاد کرد. توپ به سیدجلال حسینی رسید که مدافعان سوریه موفق شدند این موقعیت را از تیم ایران بگیرند و توپ را از منطقه خطر دور کنند.

دقیقه 2+45: اواخر نیمه اول بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند که داور عراقی تشخیص داد به علاء الشبلی، بازیکن سوریه اخطار بدهد.

نیمه دوم
دقیقه 47: سوریه‌ای‌ها در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفتند که ضربه بازیکن این تیم را سوشا مکانی در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه 60: رضا قوچان‌نژاد به جای مهدی طارمی وارد زمین شد تا قوای هجومی تیم ملی افزایش پیدا کند.

دقیقه 65: وحید امیری جایگزین اشکان دژاگه در ترکیب تیم ملی شد.

دقیقه 67: احمد الدونی در ترکیب سوریه جای سنحاریب ملکی را گرفت.

دقیقه 70: پاس پشت مدافعان وحید امیری برای رضا قوچان‌نژاد، تبدیل به گل شد، اما داور مسابقه در شرایطی مشکوک آفساید اعلام کرد تا این گل مردود شود.

دقیقه 76: ضربه ایستگاهی سوریه‌ای‌ها از پشت محوطه جریمه بسیار خطرناک زده شد که از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 78: سعید عزت‌اللهی جای خود را در ترکیب به عزت‌الله پورقاز داد.

دقیقه 78: علیرضا جهانبخش ارسال خطرناکی را از سمت راست روی دروازه سوریه فرستاد که توپ در آستانه ورود مستقیم به دروازه توسط دروازه‌بان سوریه به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 79: کرنر خطرناکی از سوی جهانبخش روی دروازه ارسال شد که این موقعیت خطرناک بازهم سوری‌ها توپ را به کرنر فرستادند.

دقیقه 87: حرکت خوب تیم ایران از سمت چپ با ارسال خوب میلاد محمدی همراه بود که ضربه سر علیرضا جهانبخش را هم به دنبال داشت، اما توپ با فاصله کمی به بیرون رفت تا بهترین موقعیت ایران برای گلزنی هدر برود.

دقیقه 2+90: ارسال روی دروازه سوریه و توپ برگشتی در پشت محوطه جریمه به علیرضا جهانبخش رسید که شوت سرکش این بازیکن با برخورد به مدافعان سوریه راهی کرنر شد.

با تساوی صفر - صفر در این دیدار، ایران 11 امتیازی شد و همچنان صدرنشین گروه A رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیاست و سوریه هم به امتیاز 5 رسید و در رتبه چهارم ماندنی شد. کره‌جنوبی با 10 امتیار در رتبه دوم و ازبکستان 9 امتیازی و سوم است. قطر 4 امتیازی و چین 2 امتیازی هم در رتبه‌های پنجم و ششم هستند.

طبق اعلام سایت ای اف سی وضعیت آب و هوا بد و وضعیت زمین بازی افتضاح توصیف شده است. 
 
2 امتیاز با ارزش ایران در باتلاق گُم شد/ AFC به زمین افتضاح اعتراف کرد +فیلم و جدول
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    توطئه اعراب عضو ای اف سی برای متوقف کردن فوتبال ایران کاملا اشکار است.چرا باید بازیکنان ایران در این زمین بازی کنند؟
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    بد موقعی مافیای عربی رو تحریک کردیم هر تیمی جز ایران بود راحت چند ساعت باید بازی رو عقب می انداختن این باری رو می بردیم صعود قطعی بود الآن باید دعا کنیم داخل کره و داخل قطر به این دو تیم نبازیم و بازیهای داخل خانه رو ببریم بلکه صعود کنیم...که چیزی شبیه معجزه هست شما یا باید قبول کنی داخل خاورمیانه عربی محاصره هستی یا منتظر این افتضاح ها باشی
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    بقیه تیم ها هم باید در همین ورزشگاه بازی کنن افتضاح گفتن فقط برای عوض کردن ورزشگاه هست به نفع قطر و ...
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    جالبه سرمربی سوریه از این زمین دفاع می کرد آخرش این همه مصدوم داد!!..من اگر جای کیروش بودم همین امروز استعفا می کردم سوری ها عمدا این ورزشگاه رو انتخاب کردن...عرب ها کلآ فوتبال رو به لجن کشیدن اون از قطر که مشخص نیست چطوری میشه نامزد بهترین فدراسیون ای اف سی این هم از این...
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    مفت مفت صعود به جام جهانی رو از دست دادیم حالا کی می تونه کره رو در کره یا قطر رو در قطر ببره!!!...
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    افتضاح شد بازی آخر کره با ازبکستان هست که اگر ایران اون روز به خاطر باخت به کره در کره یا قطر در قطر سوم باشه این دو تیم با یه تبانی و مساوی با هم راحت می تونن هر دو برن جام جهانی......قطری ها قطعا مثل چهار سال پیش بازی بعدی با ایران رو ناموسی بازی می کنن و بازی جلوی ازبک هم با تیم جوانان بازی می کنن و مثل چهار سال پیش 6 تا گل می خورن که ایران حذف بشه..اگر چین و ازبکستان و سوریه رو در ایران نبریم حتی ممکنه سوم هم نشیم و اگر می خواهیم صعود کنیم باید یا قطر یا کره رو ببریم که بسیار سخت هست و در حد معجزه
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    خدا شاهده نیمه اول شانس آوردیم کسی کشته شد
  • کارشناس فوتبال ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    این بازی راحت می تونست نیمه اول چندتا کشته بده..واقعا این قدر بدبخت هستیم!؟؟؟ اگر عربستان هم بود نظار بازی اجازه بازی می داد!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    شمایی که مفنی میدی؟ واقعا فکر کردی تیمی که به دو تیم ضعیف گروه یعنی چین و سوریه امتیاز میده می تونه قطر ور در قطر با اون بازی که در تهران کرد یا کره رو در کره ببره؟؟؟؟ تمام شد رفت خیلی خوش شانس باشیم و کره ای ها با قطری ها و ازبک ها لابی نکنن شاید با بخت و اقبال دوم بشیم...
  • نصیر ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    ادامه حضور ایران در آسیا به هیچ عنوان نه از نظر منافع ملی به نفع ایران نیست همانطوری که استرالیا از اقیانوسیه به آسیا آمد ایران اگر بتونه بره اروپا حتی اگر هیچ وقت جام جهانی هم نره به شدت مثل فوتبال ترکیه فوتبالش پیشرفت خواهد کرد...فوتبال آسیا جز نفرت پراکنی قومیتی عرب ها و حسادت شرق آسیایها و حتی همراهی اونها با اعراب برای ما چی داشته!؟؟ به راحتی از حسادت درخشش فوتسال ایران کور میشن و جایزه فوتسال رو حذف می کنن فوتبال ساحلی رو حجذف می کنن جایزه داوری رو حذف می کنن .......چرا باید در آسیا بمانیم!؟؟؟روسیه هم جز خاک آسیا هست کشورش ولی عملا جز اروپا حساب میشه در فوتبال
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    چون تو سیاست از ایران و سوریه خوردن ، بچه نه نه ها خواستن اینجوری تلافی کنن
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    بازی ها رفت تا 5 ماه دیگه بهار...کلاه رو سر ایران گذاشتن و بس
  • نصیر ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    یک بار برای همیشه باید تکلفیون خودمون رو در ورزش با قاره آسیا یا الان قاره عرب ها! مشخص کنیم اخیرا حتی کرسی های اصلی والیبال بسکتبال وزنه برداری و کشتی هم توسط کشورهای عربی که به صورت قومیتی با هم ائتلاف مشابه ناتو تشکیل دادن داره فتح میشه هدف هم مشخصه ورزش شده ابزاری برای ائتلاف سپر جزیره برای مقابله با ایران کشوری مثل ایران که تک کشور غیر عربی خاورمیانه عربی هست اگر می تونست تا الان لابی کنه کرده بود..شرق آسیایها هم به دلایل تجاری و بازار عظیمی که در کشورهای عربی دارن و ده میلیون نیروی کاری که در حوزه خلیج دارن با اونها هستن ایران هم که رقیبشون هست چه چیز بهتر از ضربه زدن به ورزش ایران! لابی کردن نیاز به ابزار داره دوستانی که حرف از نبود کرسی و لابی می زنن حرفهاشون بیشتر توهمی و شعاری هست ایران باید و باید درخواست حضور در یورو رو بده حتی به قیمت چند سال کنار گذاشتن فوتبال حرفه ای......مطمئن باشید بیش از صد بازیکن در اروپا خواهیم داشت
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    اگر باتلاق بود برای سوریه هم بود! یه جوری صحبت می کنید انگار ما آلمان بودیم و جلوی سوریه به خاطر زمین مساوی کردیم. خخخ
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    نکنه انتظار داشتی ایران بشه بهترین فدراسیون؟!!!
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    من بازی رو ندیدم اما چند ثانیه که زمین رو دیدم بز پاش تو اون زمین پیچ می خورد چه برسه آدم
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    عرب ها ورزش ایران رو به باد تمسخر گرفتن کجاست اون غیرت و تعصب ایرانی؟؟ اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید نون به نرخ روز خورهای مفلس...اون هم مراسم برترین های ای اف سی که عملا صحنه اخراج ایران شد این هم از این بازی
  • ناشناس ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    اگر عربستان بود محال بود در این زمین بازی کند و ای اف سی هم می پذیرفت
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    به نظرم همه چی بود به جز دو تا غواص اگه خدایی نکرده یکی غرق میشود کی پاسخگو بود
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    مشرق ما که میدونیم منتشر نمیکنی اما حرف دلمون رو میزنیم. پخش زنده این بازی تنها و تنها و تنها به این دلیل قطع شد که مسولین مربوطه سعی بر این داشتند تا خشونت و پرخاشگری بازیکنان سوری را نشان ندهند و مردم و رسانه ها را از ورود به یک جو نابهنجار باز دارند
  • محمد ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    چقدر مردم اعتماد به نفس دارن فکر کردید تا الان که اینجای جدول ایستادیم شانسی ایستادیم نه خیر این تیم ملی ایران رو دست کم گرفتید حالا خواهید دید قطع به یقین ما بازی های برگشت رو بهتر از دور رفت امتیاز خواهیم گرفت و مستقیم بعنوان تیم اول صعود خواهیم کرد .
  • مهدی ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    همه ی کشورهای عربی کینه عمیقی باما دارند وبه هرقیمتی در همین ورزشم سعی در زدن ضربه به مارودارند از جمله همین سوریه وعراق.... اون دوستی که گفتی این شرایط برای حریفم بود اولا که سوریا چندبازی اینجا بازی کرده بودند دوما این شرایط برای تیمهای بزرگی که دارای تاکتیک وبازی سازی هستند مشکل ایجاد میکنه و نه تیمی که ضد فوتباله و دائما در حال دراز کشیدن بودند و دنبال نباختن و نه گل زدن .... ان شاالله به لطف خدا سه بازی داخل خونه رو میبریم و در دوبازی خارج خونه هم دو مساوی خواهیم گرفت و به عنوان.تیم اول صعود خواهیم کرد یادتان باشه هیچ حریفی درآسیا حتی قدرت خلق موقعیت در برابر ایرانم نداره چه برسه گل زدن خخخخخ
  • ناشناس ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    ناشناس 21:30 چرا ایران بهترین فدراسیون نشه؟!!! تیم جوانان ونوجوانان که به جام جهانی رفتند، تیم فوتبال ساحلی که نایب قهرمان شد، تیم فوتسال که سوم جهان شد، تیم ملی بزرگسالان هم که در رنکینگ فیفا اول آسیاست، جز اینکه برای بهترین فدراسیون معیار دیگری!!! مدنظر شما باشد که ما از آن بی خبریم.
  • ناشناس ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    ناشناس 19:30 چرا اینقدر ناامیدی؟!!! طوری صحبت می کنی انگار تیم ایران تا حالا هیچ تیمی را توی خانه حریف نبرده!!!در ضمن ایران الکی اول آسیا و بیست و هفتم دنیا نشده وخودتم خوب می دونی، پس لطفاً خود کم بینی و ناامیدی را بزارید کنار.
  • ناشناس ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    ناشناس 21:29 درسته که زمین باتلاقی برای هر دو تیم بود، درسته ما آلمان نبودیم ولی خودتم قبول داری که ایران سطح فوتبالش بالاتر از سوریه است، می دونستی آخرین بار سوریه چهل و چهار سال پیش تونسته ایران را ببره،در ضمن چون تیم ایران یکی از تکنیکی ترین تیم های آسیاست ، در زمین های با کیفیت بهتر می تونه بازی کنه، اتفاقاً زمین باتلاقی بیشتر به نفع سوریه بود(چون یک تیم قدرتی است) تا بتونه تیم ایران را متوقف کنه، هر چند گل ایران که به نظر سالم می آمد را مردود اعلام کردند.
  • شکست پل پیروزی است ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    ایران به عنوان تیم اول صعود میکنه همین کره وقطر هم به سختی وپنالتی سوریه راشکست دادند این راهم بدانید ایران نمی تواند دراروپا بازی کند مگه هرکی هرجا دلش خواست میتونه بره یه خرده عقلانی فکر کنید این بی عرضه گی مسولین فوتبال ایران که قبول کردند دراین زمین بازی انجام شود وبی تدبیری نکونام بود که بهانه دستAFCبده وسردار رامحروم کنه الان هم چیزی نشده وقرار نیست بقیه حریفان به سادگی امتیاز بگیرند لطفا اینهمه آیه یاس وناامیدی نخوانید همه تیم هاچین رابردند ولی ما مساوی کردیم زمین آنجا باتلاقی هم نبود پس تیم ما جلوی تیم های ضعیف مشکل داره که آقای کی روش حتما حل خواهدکرد
  • ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    خوت میگی "عرب ها کلآ فوتبال رو به لجن کشیدن" پس چرا کی روش مربی تیم ما را تشویق به استعفا می کنی؟!
  • hamid ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    همین بگم دو امتیاز خیلی بدی رو از دست دادیم.خدا کنه آخرش حسرت این دو امتیاز نخوریم
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    خاک تو سرتون با این تیتر زدنتون باتلاق چیه اونا هم همینو میخاستن که بگید ایرانو سوریه تو باتلاق گیر کردن از اون ورود fbi به موضوع سب بلاتر و گذاشتن مهره های خودشن تو فیفا کاملا مشخصه یه سازمان کنترل شده توسط آمریکاست هم روز تاسوعا باید بازی کنین که به خیال اینکه یه شلوغ کاری بشه اینم از این بازی که ایرانو سوریرو تو باتلاق نشون بدن (بخاطر جنگ تو سوریه ) اینم از تیتر مزخرف شما .
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    سوریه برای مساوی آمده بود چی از این بهتر بارسون هم داخل این زمین نمی تونست بازی کنه تیمی هم اگر می برد شانسی بو
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    ایران قطر رو سالهاست در قطر نبرده
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    چون حیثیت کیروش با بودن در کشوری مثل ایران توسط اعراب لگد مال شده ایران هم کشوری غرق در مسئولین رانتی هست که اکثرا کم سواد هستن چرا باید نره!؟؟
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    روابط ایران با اروپایها به مراتب بهتر از اعراب قومیتی هست و اگر ایران در خواست بده و پافشاری کنه قبول می کنن اینها عملا خاورمیانه رو کردن ناتوی عربی ایران رو انداختن بیرون....
  • کوروش ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    اونایی که خیلی نامید حرف میزنن و جوری میگن که ایران دیگه حذف شد بدونن که بیخود نمیخوان به دلشون صابون بزنن!چون ایران به جام جهانی صعود میکنه،میخواد خوشتون بیا،میخواد نیاد!در ضمن اون عزیزی که میگه ایران سال هاست قطر تو خونه ی خودش نبرده بد نیست کمی اطلاعاتش رو ببره بالا!همین مقدماتی دور قبل بود که قطر را در دوحه بردیم!بعد از اون هم که ما دیگه با قطر بازی نداشتیم،پس حرف الکی نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس