کد خبر 655638
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

کارشناس اقتصاد مسکن با تأکید بر اینکه در 3 سال گذشته دولت هیچ اقدام اساسی برای بخش مسکن و خروج آن از رکود نکرده است گفت: خواب مسکن همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، مجتبی بیگدلی کارشناس اقتصادی مسکن در پاسخ به این سوال که آیا مسکن امسال و یا سال آینده از رکود خارج می‌شود، گفت: در مسکن هیچ اتفاقی رخ نداده که انتظار داشته باشیم مسکن از رکود خارج شود و تنها اتفاقی که رخ می دهد این است که هر روز هزینه نرخ اجاره و رهن افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه مسکن بار اصلی اشتغال را در کشور بر دوش می‌کشد ادامه داد: در 3 سال گذشته دولت هیچ اقدام اساسی برای بخش مسکن و خروج این بخش از رکود انجام نداده است و متاسفانه در زمان رکود دولت نپذیرفته است که نباید کارآفرین را شلاق بزند بلکه باید در دوره رکود به کارفرما و کارآفرین مشوق و یارانه بپردازد.

بیگدلی ادامه داد: اگرچه رئیس جمهور اعتقاد دارد که باید بخش مسکن از رکود خارج تا به اشتغال کشور کمک شود اما سیستم بانکی و بدنه کارشناسی وزارت راه و شهرسازی که متولی مسکن در کشور است اعتقادی به کمک دولت به بخش مسکن ندارند.

این کارشناس اقتصادی مسکن ادامه داد: بدنه کارشناسی معتقد است که کار باید به مردم و بخش خصوصی سپرده شود تا مسکن از رکود خارج شود اما بحث این است که بخش خصوصی آن قدر ضعیف و در حال احتضار است که توان این اقدام را ندارد.

وی گفت: وقتی در دوره رکود نرخ تورم کاهش یافته است چرا باید بانک‌ها سود بانکی را در حد 30 درصد نگه دارند و برای پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی 40 میلیون تومان را یک سال از سپرده‌گذار مسکوت نزد خود نگه دارد پس اگر می خواهیم مسکن از رکود خارج شود نباید محدودیت ایجاد کنیم.

بیگدلی افزود: با این طرح‌ها نمی‌توان انتظار داشت که رکود مسکن شکسته شود و متأسفانه علیرغم اینکه 1200 گروه شغلی و 70 درصد اشتغال کشور در گرو مسکن است می‌بینیم که سیستم بانکی حتی یک ریال هم به صنعت ساختمان تسهیلات نمی‌دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس