دبیر سومین جایزه بزرگ هنری «مرگ بر آمریکا» از استقبال قابل توجه هنرمندان آمریکایی از این مسابقه هنری خبر داد.

به گزارش مشرق، مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر سومین جایزه بزرگ هنری «مرگ بر آمریکا» گفت: استقبال از این مسابقه هنری هم در داخل و هم در خارج از کشور خیلی خوب است. به طوری که تاکنون، آثار هنرمندان 20 کشور در سایت این مسابقه بارگذاری شده است. البته دبیرخانه این مسابقه یک ایمیل هم دارد که هنوز آثار ارسال شده به ایمیل را ثبت نکرده‌ایم. همچنین مهلت ارسال آثار تا پایان ماه‌آبان ادامه دارد که بنابراین، به نظر می‌رسد که شاهد استقبال قابل توجهی از مسابقه مرگ بر آمریکا باشیم.

وی از تأثیر روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بر سومین جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا خبر داد و اظهار کرد: اتفاق جالب این است که طی دو سه روزی که از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا گذشته، شاهد ارسال کاریکاتورهایی درباره این حادثه به دبیرخانه جایزه مرگ بر آمریکا هستیم. به عنوان مثال، یکی از هنرمندان مطرح اندونزی، کاریکاتوری را ارسال کرده که در آن عموسام، ترامپ را همچون یک عروسک خیمه شب‌بازی حرکت می‌دهد و فضایی تیره و پر از جنگ و تباهی هم در پس زمینه این کاریکاتور به نمایش درآمده است.

دبیر سومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» ادامه داد: اتفاق جالب دیگر درباره این مسابقه هنری این است که با اینکه عنوان آن علیه آمریکاست اما هنرمندان آمریکایی نیز استقبال قابل توجهی از آن کرده‌اند. دلیل این اتفاق هم این است که این هنرمندان هم منطق ما درباره شعار «مرگ بر آمریکا» را پذیرفته‌اند؛ آنها می‌دانند که مقصود ما از این شعار، اعتراض به دولت آمریکا و سیاست‌های خصمانه، جنگ‌طلبانه و افزون‌خواهانه آن دولت است. به‌ویژه در این آشفته بازاری که در آن دونالد ترامپ روی کار آمده، منطق ما علیه این دولت بهتر درک می‌شود.

شجاعی طباطبایی در پایان تصریح کرد: صاحبان سرمایه و قدرت در آمریکا در فضای رسانه‌ای و ازجمله در زمینه کاریکاتور به طور جدی علیه ایران کار می‌کنند. به همین دلیل هم لازم است که ما هم در این عرصه به طور جدی حضور داشته باشیم و عمل متقابل انجام دهیم. فعالیت‌های ما از جمله مسابقه‌های کاریکاتور هولوکاست، غزه، داعش و مرگ بر آمریکا با اقبال خوبی از سوی هنرمندان مطرح جهان مواجه شده‌اند. برای اینکه جهانی پر از صلح را تجربه کنیم و شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم، باید از ابزار هنر هم استفاده کنیم.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس