شاگردان کی‌روش در این بازی که به خاطر شرایط نامساعد امنیتی در زمینی بی‌طرف انجام می‌شود، باید همان کاری را انجام دهند که در 2 بازی قبلی مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی صورت دادند

به گزارش مشرق، فوتبال سوریه حتی آن زمان که برای ما واقعا فوتبال سوریه بود هم بیش از سریال‌ها مناسبتی‌اش جذابیت و قدرت نداشت اما شاید حالا که از آن روزها فاصله گرفته، به قصد نشان دادن قدرت سابق، باردیگر ما را به یاد همان تیم قدرتمند اواسط دهه 90 میلادی بیندازد؛ همان تیمی که در اولین دقایق تنفس در جام‌ملت‌های آسیا، سال 1996 با گل نادر جوقادر، ژاپن را تا آستانه شکست دادن پیش برد.

از آن روزها، سال‌ها گذشته وهر چقدر سیاست سوریه با انتقال قدرت بین «اسد»ها سعی کرده خودش را باثبات نشان دهد، فوتبال ملی در این کشور مصادق بی‌ثباتی است. سقوط‌های متوالی در رنکینگ فیفا، تغییر مدام مربیان و شرایط جنگی کشور، تنها از سوریه نامی به جا گذاشته است.

 تقابل با بهترین تیم آسیا

حالا بهترین تیم آسیا رقیب آن‌هاست؛ حداقل طبق آنچه چند رنکینگ اخیر فیفا شهادت داده است. شاگردان کی‌روش در این بازی که به خاطر شرایط نامساعد امنیتی در زمینی بی‌طرف انجام می‌شود، باید همان کاری را انجام دهند که در 2 بازی قبلی مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی صورت دادند؛ گرفتن فضا از حریف، پرس و البته حملات و در صورت لزوم ضدحملات سریع.
 
سوریه تیمی با قابلیت شگفتی‌سازی نشان داده و این موضوع را در جدال با کره‌جنوبی نشان داد. تیم ملی اگر قصد تجربه یک پیروزی بی‌دردسر را دارد، نبایداجازه ضدحمله سریع را به رقیب بدهد.
 
سوری‌ها تحت‌ نظر «ایمن حکیم» در رتبه نود و ششم فیفا خود را دور از استانداردهایی می‌بینند که روزی در دهه 70 به آن‌ها اجازه داد در جمع 60 تیم اول رده‌بندی فیفا قرار بگیردند اما کافی است پای ایران وسط باشد. آن وقت این تیم به ظاهر فعلا بی‌آزار را بسیار جدی و قدرتمند خواهیم بود.
 
هر چه باشد نبرد 2 تیم به اندازه قدمت 2 کشور، باستانی به نظر می‌رسد؛ از گل دایی که معلوم نشد از خط گذشت یا نه در دور اول مقدماتی جام‌جهانی 1994 تا بازی‌های رفت و برگشت مقدماتی جام‌جهانی 1998.
 
همه آن رقابت‌های خاص، محلی برای تلاش گاهی موفق ما برای بردن و انگیزه بالای یکی از نسل‌های طلایی سوریه برای نباختن بود.
 
حالا پس از نزدیک به 2 دهه، جغرافیای فوتبال هم تغییر کرده اما سوریه غرق در مشکلات هنوز هم  مثل گذشته توان شگفتی‌ساز مقابل فوتبال ایران را دارد. انگار تابلوی ایست بچه‌های کی‌روش می‌تواند آن‌ها را هم مانند کره‌جنوبی، ازبکستان و... به محدوده خودشان بازگرداند و اجازه دست اندازی به شماره یک آسیا را ندهد. ما به حرمت خاطراتمان از این بازی، منتظر نبرد جذابی هستیم!
منبع: کاپ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس