اگرچه روی کاغذ ایران یک تیم از پیش برنده مقابل سوریه باشد اما هم سابقه دیدارهای دو تیم و هم نتایج اخیر سوری ها بیانگر جدال سخت شاگردان کی روش با سوری‌هاست.

تاریخچه همه تقابل‌های ایران و سوریه +جدولسرویس ورزش مشرق - تیم‌های ملی ایران و سوریه در پنجمین دیدار خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 ساعت 15:30 فردا (سه‌شنبه) در مالزی به مصاف هم خواهند رفت.

تیم سوریه که اکنون کشورش درگیر جنگ است مقابل حریفان خوب نتیجه گرفته و توانسته کره جنوبی را متوقف و چین را در خاک خودش شکست دهد و به نظر نمی رسد حریف آسانی برای شاگردان کی روش در بازی فردا باشد. هر چند فیفا پیش بینی کرده که ایران با یک برد پرگل از زمین خارج خواهد شد!

به خاطر شرایط خاص کشور سوریه، این دیدار در مالزی و در یک شرایط آب و هوایی عجیب (به شدت شرجی و همیشه بارانی) برگزار می شود و در صورتی که سوریه بتواند شرایط بازی اول خود مقابل کره جنوبی را در همین ورزشگاه برای تیم ملی فوتبال ایران به وجود بیاورد قطعا دردسرهای کی روش و کادرفنی در این دیدار بیشتر هم خواهد شد. این در حالی است که بارش باران در حین بازی حتی می تواند تاکتیک های سرمربی پرتغالی ایران را خنثی کرده و در نهایت باعث عدم کسب نتیجه گیری لازم شود.

با همه این اوصاف شاگردان کی روش که در دیدارهای گذشته خود در این گروه همه بزرگان را از دم تیغ گذرانده اند این قدرت را دارند تا باوجود شرایط جوی خاص کشور مالزی و حتی غیبت چندین بازیکن اصلی می تواند به روند پیروزهایش در این رقابتها ادامه داده و از سوی دیگر به آقایی خود در سطح فوتبال آسیا تداوم بخشد‌.

 تاریخچه همه تقابل‌های ایران و سوریه +جدول
 
* تاریخچه تقابل های ایران و سوریه

به گزارش مشرق، دو تیم تا کنون 22 بار با هم روبرو شده اند که برتری با مردان ایران بوده است. سابقه اولین تقابل دو تیم غرب آسیا به 43 سال قبل بر می گردد؛ جایی که در مسابقات انتخابی جام جهانی 1974 ایران و سوریه برای نخستین بار به مصاف هم رفتند و بازی با تک گل دقایق پایانی اکبر کارگرجم به سود شاگردان محمود بیاتی پایان یافت. البته در دیدار برگشت که جنبه تشریفاتی هم داشت، سوری‌ها با همین نتیجه شکست دور رفت را جبران کردند و اولین و آخرین برد تاریخ خود را مقابل ایران جشن گرفتند.

 

جالب است بدانید بهترین بردهای ایران مقابل سوریه از دو گل اختلاف تجاوز نکرده و این تیم همواره حریفی سختکوش برابر ایران بوده است. 5 بار توقف ایران مقابل سوری ها در استادیوم آزادی گواه این مدعاست. هرچند 4 بار هم ایران در خاک سوریه به برتری رسیده است.

یکی از بردهای سخت و البته خاطره انگیز ایران مقابل سوریه در مقدماتی جام جهانی 1998 با تک گل علی دایی به دست آمد.

جدول همه تقابل های ایران و سوریه

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

ایران

22

11

10

1

27

سوریه

22

1

10

11

12

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس