کد خبر 654937
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴

با توجه به اینکه تیم ملی روز سه شنبه به مصاف تیم ملی سوریه می رود، در یادداشتی فنی به بررسی تیم ملی سوریه و نحوه دو بازی تیم ایران و سوریه پرداخته ایم.

به گزارش مشرق، نفرات دعوت شده به تیم ملی سوریه به این شرح هستند:  هفت بازیکن از لیگ داخلی سوریه، شش بازیکن از لیگ عراق، دو بازیکن از لیگ بحرین، بازیکنان دیگر از لیگهای امارات ، کویت ، مالديو ، لبنان و ترکیه.

دروازبان و دفاع وسط آنها (عمرو میدانی) و اسامه اومری که هافبک وسط است در لیگ داخلی سوریه بازی می کنند که البته به دلیل جنگ داخلی فعلا برگزار نمی شود.

احمد الصالح که در لیگ کویت و دفاع وسط است ، روی ضربات کرنر و ارسالها ایستگاهی هدف ارسالها برای سر زدن هستند و همچنین باتوجه به قدرت شوت زنی ضربات پشت ۱۸ قدم مستقیم را او می زند.

محمود المواس که در لیگ بحرین بازی می کند بازیکن سرعتی و شوت زن و پشت مهاجم بازی می کند،  بازیکن خلاقی است و  جابجایی عرضی زیادی دارد.

عمر خریبین،  مهاجم گلزن آنهاست ودر الظفر امارات بازی می کند و در آخرین بازی جام اتصالات امارات دو گل زد و بازیکن ریز نقشی است و همچنین سنحاریب ملکی ( سابقه بازی در لیگ ترکیه را دارد ) بازیکن با تکنیکی است و در ۱۸ قدم هم خیلی باهوش و گل زن است، نفرات تهاجمی تیم ملی سوریه هستند.

 

بررسی و آنالیز نحوه بازی دو تیم

با توجه به اینکه اسکلت اصلی تیمی سوریه را بازیکنان لیگ سوریه و عراق تشکیل می دهند ، می توان گفت بازی با قدرت بدنی و دوندگی ، شاخصه آنها است و با توجه به دو بازیکن سرعتی خریبین و المواس ، تیم ملی سوریه بیشتر به ضد حمله و ارسال توپ های  بلند در فضاهای پشت مدافعان برای فرار مهاجمانش رو خواهد آورد و به احتمال زیاد با ۵ هافبک بازی می کند.

در واقع جنگ اصلی در میانه زمین است و دفاع را از وسط زمین خود شروع خواهند کرد و می خواهند بین دفاع تیم ایران و دروازه فاصله ایجاد کنند و همچنین دیگر تاکتیک تهاجمی آنها استفاده از ارسالها از طریق ضربات ایستگاهی و استاندارد است و در کل آنها تدافعی، فشرده و با دوندگی زیاد بازی خواهند کرد .

تیم ملی ایران با توجه به نظم دفاعی که دارد، طبیعتا نباید به مشکل بخورد و فقط باید در آفساید گیری دقت لازم وجود داشته باشد که این دقت وجود دارد. البته با توجه به بارندگی و لغزنده بودن زمین، احتمال جاماندن بازیکن و یا لیز خوردن و سرعت گرفتن توپ زیاد است.

بازیکنان ایران بهتر است با عرض دادن در زمین حریف و با حوصله و حساب شده توپ را به گردش در بیاورد و با توجه به بسته بودن مرکز دفاع سوریه ، تلاش کند با استفاده از گوشهای سرعتی خود مثل جهانبخش و امیری در صدد دور زدن جناحین سوریه باشند و حملات را پایه ریزی کنند.( رفتن به داخل ۱۸ قدم،  ارسالهای  تند و تیز وناگهانی و پاسهای روبه عقب برای شوت زنی).

البته بازیکنان تیم ملی ایران باید توپ را با سرعت خوب و عرضی - عمقی به گردش در بیاورند تا بتواند جابجایی و دوندگی تیم حریف را خنثی کند تا جناحین آنها خالی شود و دیگر اینکه نظم و تمرکز لایه های دفاعی حریف را برای پاسهای عمقی به هم بخورد.

تیم ملی اگر اسیر ضد حملات حریف نشود مطمئنا سه امتیاز در دسترس خواهد بود. تیم ملی سوریه بازیکنان سرعتی در خط تهاجمی دارند و روی این تاکتیک برنامه ریزی کرده اند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس