کد خبر 654516
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷

روز گذشته پس از 5 روز که پایتخت و تعداد دیگری از کلانشهر‌های کشور شاهد پایداری آلودگی هوا بودند که در برخی از کلانشهرها وارد هفته دوم می شود،

به گزارش مشرق، «چرا هیچ اتفاقی نمی‌افته؟!» این سوال مهران مدیری بود از معصومه ابتکار در برنامه دورهمی. این سوال مدیری کلیت سیاست‌های دولت و عدم تاثیر آنها در زندگی مردم را شامل می‌شد. در پاسخ اما خانم رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حوزه خود مدعی شد که وضعیت هوا نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است. اما ساکنان کلانشهرها که در 3 سال گذشته این معضل فزاینده را در ریه‌های خود حس کرده‌اند، این روزها نیز به سختی نفس می‌کشند.
 
روز گذشته پس از 5 روز که پایتخت و تعداد دیگری از کلانشهر‌های کشور شاهد پایداری آلودگی هوا بودند که در برخی از کلانشهرها وارد هفته دوم می شود،  مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا در استان تهران انتظار می‌رود شرایط آلودگی هوا در تهران تا 2 روز آینده تداوم داشته باشد.» این در حالی است که با توجه به این اطلاعیه و پیش‌بینی‌های انجام شده زنگ ورزش مدارس پایتخت هم امروز و فردا به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام شده است.
 
مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران به دنبال استمرار شرایط هوای ناسالم در تهران، اطلاعیه‌ای صادر کرد و در این اطلاعیه آمده است: «براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران به اطلاع می‌رساند، با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، در حال حاضر غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا 133 و بیانگر شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است. همچنین با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان تهران انتظار می‌رود این شرایط تا 2 روز آینده تداوم داشته باشد، از این رو توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی‌مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری کنند».
 
تعطیلی زنگ ورزش مدارس
 
همچنین براساس خبرهای منتشر شده، زنگ ورزش مدارس پایتخت امروز و فردا به دلیل آلودگی هوا تعطیل است. اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به دلیل وضعیت پایداری آلودگی هوا، زنگ ورزش مدارس شهر تهران روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل خواهد بود. توصیه به مدیران مدارس این است که در زنگ تفریح و مراسم صبحگاه با توجه به وضعیت کنونی آلودگی هوا، دانش‌آموزان کمتر در معرض آلودگی قرار گیرند. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «پیشنهاد می‌شود زنگ تفریح مدارس در کلاس‌های درس برگزار و از فعالیت بدنی دانش‌آموزان  در حیاط مدرسه جلوگیری شود».
 
توقف فعالیت معادن شن و ماسه
 
علاوه بر این رئیس محیط زیست استان تهران گفته است: «درخواست توقف فعالیت معادن شن و ماسه تهران تا 3 روز آینده ارائه شده و این مراکز تا رفع آلودگی هوای تهران فعالیت نمی‌کنند». ناصر مهردادی درباره تصمیمات اتخاذ شده برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران افزود: براساس پیش‌بینی‌ها پایداری هوا تا روز سه‌شنبه در شهر تهران ادامه دارد. در حال حاضر با هماهنگی آموزش‌وپرورش زنگ ورزش مدارس در شهر تهران تا 2 روز آینده متوقف است. وی ادامه داد: به پلیس اعلام کردیم طرح برخورد با خودروها و موتوسیکلت‌های آلاینده را تشدید کند.  به گفته رئیس محیط زیست استان تهران، معادن شن و ماسه هم اجازه فعالیت در زمان ناسالم بودن هوا را ندارند و جلوی فعالیت آنها تا رفع مشکل آلودگی گرفته می‌شود.
 
شهر ری آلوده‌ترین نقطه تهران
 
این در حالی است که معاون پایش محیط زیست استان تهران گفته است: «ایستگاه فرمانداری شهرری با شاخص 172، آلوده‌ترین نقطه شهر تهران است». محمد رستگاری، معاون محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون روی عدد 135 قرار دارد و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است. 
 
وی ادامه داد: براساس شاخص ایستگاه‌های سطح شهر تهران، آلوده‌ترین نقطه پایتخت میدان فرمانداری ری با شاخص 172 است.  رستگاری با بیان اینکه در 5 روز گذشته هوای تهران ناسالم بود، افزود: براساس پیش‌بینی هواشناسی فردا هم هوای تهران ناسالم خواهد بود.  معاون پایش محیط زیست استان تهران تاکید کرد: در صورت رسیدن شاخص آلودگی به عدد 150، جلسه کمیته اضطرار برگزار می‌شود.
 
 
منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد جواد ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    به نظر من باید خانم ابتکار کنار برود وفردی با تصمیم گیری صحیح این معضل را حل کند ولی متاسفانه بعلت رابطه بازی چنین چیزی ممکن نیست وبهترین دلیلش منعکس نکردن مطلب فوق در رسانه است
  • دوستدار سلامتی ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    به نظر من هوای تهران سال به سال بدتر می شود دلیلش هم افزایش جمعیت و افزایش خودروها و ترافیک است که این موضوع به صورت تصاعدی آلاینده ها را رشد می دهد. چاره کار هم خروج از این زندان خودساخته است؛ امکانات و دیگر جملات فقط بهانه است. مگر در حدود 50 سال سال پیش مردم به خاطر امکانات شمال تهران به اینجا هجوم آوردند که ما به خاطر امکانات به این زندان و مرگ تدریجی چسبیده و دل بسته ایم؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس