کد خبر 655116
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

هوای تهران برای ششمین روز متوالی ناسالم شد و غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون تهران طی 2 روز اخیر به 2 برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش مشرق، حد استاندارد این ذرات 35 میکروگرم بر متر مکعب است اما طی 2 روز اخیر که هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس است، غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به حدود عدد 80 رسیده است. شاخص میانگین هوای روز جاری نیز عدد 156 و هوای ناسالم برای همه است.

بدین ترتیب ماندن طولانی مدت در این هوا برای تمام افراد مضر است و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران توصیه می‌کند تا سالم شدن هوا، از هرگونه حضور طولانی مدت در فضای باز خودداری کنید.
 
مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: بر اساس نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، در اکثر ساعات صبحگاه امروز دوشنبه شاهد وزش باد آرام هستیم و به تدریج با افزایش میزان ناپایداری در طول روز، در بعدازظهر روند افزایشی سرعت باد آغاز شده و در برخی ساعات وزش باد مناسب از سمت نواحی شرقی انتظار می‌رود که شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.
 
وی یادآور شد: هر چند این شرایط پابرجا نبوده و با برقراری شرایط جوی پایدار در روز سه شنبه، در اکثر ساعات روز تغییر محسوسی در سرعت باد پیش بینی نمی‌شود. در روز چهارشنبه، به جز وزش باد نسبتا قوی در برخی ساعات، این شرایط کم و بیش ادامه خواهد داشت. همچنین پارامتر دما طی دو روز آینده به طور جزئی کاهش می‌یابد.
 
به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، نتایج پیش بینی آلودگی هوا بر کاهش نسبی غلظت ذرات معلق با قطرکمتر از 2.5 میکرون در روز جاری (دوشنبه) دلالت کرده ولی همچنان شاخص آلودگی هوا در شرایط نامطلوب قرار داشته که این میزان آلودگی برای روز سه شنبه افزایش نسبی خواهد یافت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس