منابع خبری می‌گویند جنگنده‌های استرالیایی و دانمارکی نیز در حمله نیروی هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور شریک بودند.

به گزارش مشرق، بعد از حمله هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در عراق و سوریه به مواضع ارتش سوریه و فرودگاه «دیرالزور» که منجر به کشته شدن بیش از 60 سرباز سوری و پیشروی تروریست‌های داعش در این منطقه شد، اکنون گفته می‌شود جنگنده‌های دانمارک و استرالیا نیز در این جرم شریک بودند.

یک روزنامه دانمارکی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مشترک نیروهای مسلح دانمارک گزارش داد دو جنگنده اف-16 نیروی هوایی این کشور روز شنبه در بمباران مواضع ارتش سوریه شرکت داشتند.

البته این پایگاه اطلاع رسانی مدعی است بعد از هشدار روسیه درخصوص هدف قرار گرفته شدن ارتش سوریه در این حملات، جنگنده‌های دانمارک دست از ادامه حمله برداشتند. این در حالی است که رسانه‌های مختلف تاکید می‌کنند حمله به مواضع ارتش سوریه، حدود 1 ساعت تمام ادامه داشت.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ای‌بی‌سی» وزارت دفاع استرالیا نیز تایید کرد که یک هواپیمای جنگی متعلق به نیروی هوایی این کشور نیز در این حمله حضور داشته است.

در بیانیه وزارت دفاع استرالیا، بدون هیچگونه عذرخواهی از دولت و مردم سوریه، آمده است که این جنگنده تحت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، به فرودگاه دیرالزور در جنوب سوریه حمله کرده است.

شامگاه روز شنبه بود که 4 جنگنده آمریکایی که دو فروند «اف-16» و دو عدد دیگر «ای-10» بودند، پس از نقض حریم هوایی سوریه حملاتی را به مواضع ارتش سوریه در ریف جنوب شرق دیرالزور انجام دادند. ارتش روسیه در بیانیه‎ای اعلام کرد که در این حمله هوایی بیش از 60 نفر از نظامیان ارتش سوریه کشته و دستکم 100 نفر زخمی شده‌اند.

طبق گزارش‌های خبری، با توافق انجام شده میان آمریکا و روسیه، آتش‌بسی سراسری در سوریه برقرار شده اما خود واشنگتن به آن پایبند نبوده و به نظر می‌رسد هدف آن فقط ممانعت از انجام عملیات و پیشروی ارتش سوریه بوده است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    استرالیا - دانمارک = کشورهای بدبختی که مورد سوء استفاده آمریکا هستند- مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس