کد خبر 654355
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

'یوسف بن علوی' وزیر خارجه عمان در مقر وزارت خارجه این کشور با نمایندگان 'جنبش انصارالله' طرح 'اسماعیل ولد الشیخ احمد' فرستاده سازمان ملل به یمن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی 'العهد'، 'محمد عبدالسلام' سخنگوی انصارالله و رییس هیات این جنبش اعلام کرد: نمایندگان انصارالله در این دیدار نقاط ضعف موجود در این طرح را توضیح دادند.

از سوی دیگر وزیر خارجه عمان اظهار داشت که کشورش بر پایان دادن به جنگ، رنج و محرومیت ملت یمن تاکید دارد.

بن علوی خاطرنشان کرد: طرح ارایه شده از سوی فرستاده سازمان ملل به طرف های درگیر در بحران در یمن، قابل بررسی است.

بر اساس طرح سازمان ملل، معاون رییس جمهوری یمن باید یکی از شخصیت های این کشور را موظف به تشکیل 'دولت وحدت ملی' کند و 'عبدربه منصور هادی' تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رییس جمهوری افتخاری به کار خود ادامه دهد. بر اساس این طرح، انتخابات در یمن پس از گذشت یک سال از امضای توافق صلح و پایان یافتن جنگ در این کشور، برگزار خواهد شد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس