یک مقام امنیتی یمن اعلام کرد که نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی این کشور در یک ماه گذشته 73 بمب را در چند استان یمن کشف و خنثی کرده اند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی یمن ( سبا)، این منبع امنیتی گفت: دستگاه های امنیتی و کمیته های مردمی پس از عملیات جست وجو و پیگیری موفق شدند 26 بمب در استان 'البیضاء'، 18 بمب در 'صنعا'، 13 بمب در استان 'اب'، هشت بمب در استان 'الضاله' و هشت بمب دیگر را در استان 'عمران'، پیش از انفجار، کشف کنند.

وی که خبرگزاری 'سبا' نامش را فاش نکرده، افزود: دستگاههای امنیتی و کمیته های مردمی یمن در همین رابطه 16 متهم به همکاری با تروریستها را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی دادند .

بر اساس تحقیقات اولیه از این اشخاص، مشخص شد که بمب های کشف شده با هدف ایجاد رعب و وحشت، هرج ومرج و ناامنی قرار بوده در مقابل منازل شخصیت های اجتماعی، امنیتی، نظامی همچنین پست های بازرسی کار گذاشته و منفجر شوند.

در 20 ماه تجاوز زمینی، هوایی و دریایی عربستان به یمن گروه های تروریستی 'القاعده' و 'داعش' به دلیل کمک های مالی و تسلیحاتی مستقیم ریاض به آنها، در این کشور (یمن) تقویت شده اند.

در ماههای اخیر گروه های تروریستی القاعده و داعش چندین مرکز غیرنظامی در یمن را منفجر کرده و تلفات فراوانی به شهروندان این کشور وارد کرده اند .
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس