کد خبر 654280
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

روند تکمیل خط لوله نفت داکوتا در حالی ادامه دارد که پلیس آمریکا برای آرام کردن بومیان معترض به زور متوسل شده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از هافینگتون پست، سرکوب بومیان آمریکایی که به احداث خط لوله داکوتا اعتراض دارند از روز گذشته با بازداشت ۴۰ معترض وارد مرحله جدیدی شد.

این در حالی است که سپاه مهندسی ارتش آمریکا به عنوان نهادی که سیاست هایش بر زندگی قبایل سرخ پوست ساکن در حد فاصل دو ایالت داکوتای شمالی و جنوبی تاثیرگذار است، ظرف چند روز آینده درباره عبور این خط لوله از کنار دریاچه تامین آب شرب بومیان و امکان مقدس آنها، تصمیم گیری خواهد کرد.

خط لوله داکوتا به درازای هزار و ۱۷۰ مایل قرار است نفت منطقه «باکن» داکوتای شمالی با ذخیره ای معادل ۷.۴ میلیارد بشکه را با عبور از ایالت های داکوتای جنوبی و «آیوا» به ایالت «ایلینویز» برساند. این خط لوله در صورت احداث و بهره برداری، روزانه ۴۷۰ هزار بشکه نفت خام را به بازارها و پالایشگاه های منطقه غرب میانه، ساحل خلیج در جنوب و نهایتا ساحل شرقی آمریکا روانه می کند.

پروژه نفتی داکوتای شمالی که خبر تصویب آن در سال میلادی ۲۰۱۴ اعلام و روند اخذ مجوز آن تا سال میلادی جاری (۲۰۱۶) به طول انجامید، از همان ابتدا بحث برانگیز بود چرا که قبایل بومی ساکن در منطقه «صخره ایستاده» واقع در حد فاصل دو ایالت داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی از بابت آلودگی زیست محیطی که این پروژه برایشان ایجاد می کند در هراس هستند. در این میان قبیله «سیوکس» از ماه آوریل سال میلادی جاری با برگزاری کمپینی خواستار تجدید نظر مقامات در مسیر انتقال خط لوله نفتی داکوتا شده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس