کد خبر 657402
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

تظاهرات معترضان اکثرا سرخ پوست ایجاد خط لوله نفت در داکوتا با به آتش کشیده شدن چند کامیون، بازداشت معترضان و درگیری نیروهای امنیتی با آنها به خشونت کشیده شد.

 به گزارش مشرق، در ادامه اعتراضات سرخ پوستان و فعالان محیط زیست به ایجاد خط لوله انتقال نفت در داکوتای شمالی، خبرها از تشدید درگیری نیروهای امنیتی با معترضان حکایت دارد.

چندی قبل بود که از داکوتا خبر رسید به دنبال اعتراضات به ایجاد خط لوله انتقال نفت، نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا حداقل 400 معترض را بازداشت کردند.

معترضان که اکثر آنها سرخ پوست هستند، به این موضوع اعتراض دارند که مسیر خط لوله نه تنها منابع آبی این ایالت را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد بلکه علاوه بر آن زمینهای مقدس سرخپوستان را نیز تخریب می کند.

البته معترضان فقط به سرخ پوستان آمریکایی منحصر نمی شود و فعالان محیط زیست هم در بین معترضان در داکوتای شمالی حضور دارند.

حالا امروز خبر رسیده که اعتراضات در داکوتای شمالی به حدی بالا گرفته که نیروهای پلیس آمریکا، معترضان را «شورشی و شورشگر» خوانده است.

معترضان که از چندی قبل برای مقابله با ایجاد خط لوله اقدام به برپایی چادر کرده اند و رهبران سرخ پوستان از تلاش برای تامین مواد غذایی معترضان خبر داده اند.

به دنبال تلاش نیروهای امنیتی برای ایجاد خط فاصل بین معترضان با محل ایجاد خط لوله، تنشها بین دو طرف بالا گرفته و کار به بازداشت، درگیری و زد و خورد کشیده است.

برخی رسانه های محلی میگویند درگیریها یکشنبه شب به حدی بود که نیروهای امنیتی ضمن سرکوب معترضان، تعدادی از آنان را بازداشت کردند. البته مقامات پلیس  بازداشت یک معترض را در داکوتای شمالی تایید کردند.

خبرگزاری راشا تودی گزارش داده که در این درگیریها 167 نفر زخمی شدند.

خبرها حاکی است که در بحبوحه درگیری نیروهای امنیتی با معترضان، چند کامیون هم به آتش کشیده شده است.

از سوی دیگر به گفته معترضان، نیروهای امنیتی برای تحت کنترل درآوردن اوضاع، ضمن سرکوب شدید معترضان، از ماشینهای آب پاش استفاده میکنند.

استفاده بسیار زیاد نیروهای امنیتی از ماشینهای آب پاش با انتقاد رهبران سرخپوست و نیروهای امدادی مواجه شده است چرا که به گفته آنان، چنین تکنیکهای خشونت آمیزی، خطر مرگ معترضان را به دنبال دارد.
 
{$sepehr_album_46947}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس