کد خبر 654197
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

دلایل به تعویق افتادن تولید این فیلم هنوز به شکل رسمی از سوی سازندگان اعلام نشده اما به نظر می‌رسد به دلیل نزدیک شدن فصل سرما، ساخت این فیلم سینمایی بی نام از دستور کار خارج شده‌ باشد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- خبرهایی درباره هنرمندان سرشناس همیشه برای مخاطبان شنیدنی است و غالب خوانندگان اخبار سینمایی و هنری به دنبال شنیدن این گونه خبرها هستند که در این شماره به سه خبر درباره اصغر فرهادی می‌پردازیم. با وجود اینکه امیدواریم خبرهای مربوط به این سینماگر سرشناس کشورمان، با منفی بافی‌های سایر رسانه‌های مجازی و تلگرام‌های شخصی مواجه نشود، اما آشفتگی‌های برخی از کسانی که در فضاهای مجازی مبادرت به دورغ‌پردازی و شایعه افکنی می‌کنند، احتمال بروز خطرات انتشار این گونه اخبار را افزایش می‌دهد. با این مقدمه بپردازیم به خبرهایی که در این هفته در مورد اصغر فرهادی شنیده شده است:

 پروژه اسپانیایی فرهادی زمین خورد!

*خبر اول

به گزارش خبرنگار بانی فیلم،‌ نخستین خبر درباره کارگردان فیلم «فروشنده» این است که مجله معتبر «کایه دو سینما، در شماره جدید خود و در جدول ارزشیابی ماه نوامبر این ماهنامه، نسبت به فیلم «مشتری» (فروشنده) اصغر فرهادی نظران چندان مساعدی نشان نداده است. ده منتقدی که براساس یک فهرست اولیه، به بیست فیلم سینمایی امتیاز داده‌اند، نسبت به فیلم آخر فرهادی نگاه نسبتا منفی داشته‌اند. از میان این ده منتقد، دو نفرشان ستون امتیازدهی به فیلم فرهادی را پرنکرده‌اند که می‌تواند به این معنا باشد که فیلم را ندیده‌اند. پنج منتقد به فیلم علامت دایره سیاه داده‌اند،‌ یک منتقد هم به فیلم،‌ یک ستاره داده و منتقدی دیگر فیلم فرهادی را شایسته سه ستاره دانسته است.

در این فهرست فرهادی تنها نیست و فیلمساز کهنه‌کار و قدیمی آلمان یعنی ویم وندرس با آخرین ساخته خود «آراتخوثث»‌ تنها توانست یک ستاره و سه دایره سیاه(ارزش دیدن ندارد) از سوی چهار منتقد نصیب خود کند. یکی از سایت‌های سینمایی در مطلبی نسبتا مفصل به شرح این جدول ارزشیابی پرداخته و درباره‌اش نوشته است؛ جدول این ماه مجله شاید حاوی بی‌رحمانه‌ترین داوری‌های این سال‌های منتقدان و نوسیندگان باشد، جدول مرگ؛ مرگ فروشنده ...

پروژه اسپانیایی فرهادی زمین خورد! 

نکته عجیب این انتخاب بخصوص در مورد آخرین ساخته اصغر فرهادی در این است که نگاه منفی منتقدان کایه دو سینما به «مشتری»‌(فروشنده‌) در حالی باعث شگفتی دوستداران سینمای فرهادی شده است که این فیلم علاوه بر کسب موفقیت در فستیوال کن و برنده شدن دو جایزه از این جشنواره معتبر، در اکران ایران نیز توفیق اقتصادی خوبی کسب کرده است. با محاسبه فروش‌های گیشه پنجشنبه و جمعه، «فروشنده»‌ احتمالا رکورد فروش فیلم‌های سینمایی داخل کشور را از آن خود خواهد کرد!

اکران فیلم «مشتری»(فروشنده) در سینماهای پاریس و حومه این شهر از چهارشنبه هفته پیش آغاز شده. در جدول ماه نوامبر، فیلم مستند« تانگ، ملتی در تبعید» به کارگردانی وانگ بینگ فیلمساز چینی توانسته با کسب 23 امتیاز از هشت منتقد عنوان بهترین فیلم از نظر ماهنامه کایه دو سینما را به دست آورد. «اورنی تولجو» که محصول مشترک فرانسه، پرتغال و برزیل و به کارگردانی جوائو پدرو رودریگز فیلمساز پرتغالی است در جدول ارزشیابی توانست 21 ستاره کسب کند. در جدول ارزشیابی کایه دو سینما، «راننده تاکسی» ساخته کلاسیک مارتین اسکورسیزی به عنوان «فیلم کلاسیک ماه» انتخاب شده است. این ساخته اسکورسیزی، سی و دو ستاره را از سوی منتقدان و نویسندگان سینمایی نصیب خود کرده است.

پروژه اسپانیایی فرهادی زمین خورد! 

*خبر دوم

دومین خبر در مورد اصغر فرهادی به تعویق افتادن پروژه بی‌نامی است که قرار بود او با مشارکت و بازی دو بازیگر هالیوودی یعنی پنه لوپه کروز و خاویر باردوم همسرش، در کشور اسپانیا جلوی دوربین ببرد. اخبار تولید این فیلم در سایت آی ام دی بی نیز منتشر شد اما هیچ خبر دیگری از چگونگی ساخت فیلم و داستان آن رسانه‌ای نشد. دلایل به تعویق افتادن تولید این فیلم هنوز به شکل رسمی از سوی سازندگان اعلام نشده اما به نظر می‌رسد به دلیل نزدیک شدن فصل سرما، ساخت این فیلم سینمایی بی نام از دستور کار خارج شده‌ باشد.

 
پروژه اسپانیایی فرهادی زمین خورد! 

*خبر سوم

مهم‌ترین خبر در مورد فیلمساز اسکار گرفته کشورمان، شنیدن رایزنی او برای تولید یک سریال است که به احتمال زیاد برای پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته خواهد شد. چنانچه فرهادی با کارگردانی این سریال نمایش خانگی موافقت کند و مذاکراتش با سرمایه‌گذاران به نتیجه برسد، سازنده «فروشنده»‌ پس از بیست سال بار دیگر تجربه تولید سریال را-البته برای شبکه نمایش خانگی- تکرار خواهد کرد.به نظر می‌رسد موفقیت‌های اقتصادی تعدادی از تولیدات شبکه نمایش خانگی، اصغر فرهادی را برای حضور در این بازار تولید،‌ ترغیب کرده باشد. به هر حال باید منتظر ماند و دید که کارگردان سرشناس کشورمان، کدام گزینه را برای تولید انتخاب خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    لعنت الهی بر اشاعه دهندگان فحشا در جامعه مسلمانان
  • سیروس ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    پس خوش بحال مشرقیها شد!!!!
  • محمد ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    موفق باشه ان شا الله باعث افتخار ایران هستند ایشان با سینمای اخلاقی شان
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    فیلماش رو خوب میسازه اما ..........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس