رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا)، خواستار کمک برای پیدا کردن یک دختر خانم ایرانی شد که ۱۲ سال پیش از وی در تهران استقبال کرده بود.

به گزارش مشرق، خانم ماتویینکو که قرار است هفته آینده در قالب یک سفر رسمی و مذاکره با مقام های بلندپایه ایرانی از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به تهران سفر کند، این درخواست را از ایرنا و صدا و سیما مطرح کرد.

وی با در اختیار قرار دادن عکس خواست کودکی را که زمان سفر وی در مقام فرماندار شهر سن پترزبورگ با لباس محلی به استقبال وی آمده بود را دوباره ببیند.

در این مصاحبه که امروز (پنجشنبه) پیش از سفر خانم ماتویینکو به تهران انجام شد، وی گفت: از سفر قبلی خود به ایران بسیار لذت برد و خاطرات خیلی خوبی دارم و از میهمان نوازی ایرانیان سپاسگزارم.

 

درخواست رئیس مجلس سنای روسیه برای پیدا کردن یک دختر ایرانی +عکس

وی با بیان اینکه در این سفر تهران و سن پترزبورگ خواهرخوانده شدند، ادامه داد: دوست دارم این دختربچه را که با گرمی و مهربانی از من استقبال کرد دوباره ببینم و به همین دلیل از صدا وسیما و ایرنا می‌خواهم خبر و عکس را منتشر کنند تا وی که اکنون بزرگ شده است از آن آگاه و فرصت دیدار دوباره فراهم شود.

رئیس شورای فدراسیون روسیه به عنوان مجلس سنا یا علیا با 178 نماینده سومین مقام بلندپایه این کشور به شمار می رود که در کنار مجلس دوما (سفلی) پارلمان را تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • حاج اکبر ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    زنگ بزن ۱۱۰ آبجی...
  • محمد ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    هیچوقت نتونستیم یه رابطه درست با ملت روس برقرار کنیم. بعد از سقوط بولشویک فرصت خوبی ایجاد شد ولی خب دوران سازندگی همون دوران محمد رضای پهلوی رو احیا کرد که به غرب وابسته شد. وادادگی بعضی مسئولین نسبت به غرب باعث دوری ما از ملت های بزرگ شده. می ترسم بعد از یک پیچ بزرگ تاریخی حسرتش تو دلمون بمونه مثل رابطه با یونان قدیم که عدم شناخت دو ملت بزرگ ایران و یونان از همدیگه باعث شد عده ای خاص که همین الان حاکم آمریکا هستند از آن سوء استفاده کنند. بعضی دولت ها استقلال فکری و عملی ما رو کشتند. ملعون ابدی اند این جماعت
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    باشه حتما پیداش میکنیم ابجی کجایی که بختت بلند شده
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    که چه؟ روسها دوست هستند به جای خود. اما فرستادن نوامیس ما به کافرستان چه معنا دارد؟
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    همون خدا رو شکر که نتونستیم
  • مهدی ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    روسیه که پیغمبر زاده نیست.همین هم که الان کشور نیمه متحد ماست به خاطره منافع مشترک دو طرفه وگرنه اگه بوقستان هم قدرت داشت الان از ما باج می خواست!
  • مهدی ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    چی میگی؟شکرستان زیاد نگاه کردی باز؟
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    ناشناس 14:56 تا حالا صد بار دیدم از شما سوال شده که اگر غرب رو بد و به زعم خودتون کافر می دونید چرا ا ونجا اقامت دارید؟ لطف کنید پاسخ بدین. از آزادی و امکانات اونجا استفاده می کنید اما علیه اش سخن می گویید مثل جناب کامران نجف زاده. آیا ما به یک خبرنگار غربی اجازه میدیم بیاد روبروی مجلس و گزارشی ضد نظام تهیه کنه؟ خوشحال میشم یکی جواب منو بده.
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    والله شما روسها قابل اعتماد نیستید رفتار کجدار مریز روسیه در بحران سوریه که برای حمایت از دولت این کشور از امریکا اجازه میگیرد جنگ سوریه را طولانی کرده تق به توق میخورد فورا اعلام آتش بس میکنید بعید نیست فردا با هماهنگی و زد بند با امریکا علیه اسد کودتا بکنید که البته ایران نمیگذارد
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    شما خود را به آن راه زده اید و عمدا تجاهل می کنید. والا هر شخص عاقلی می داند که برای مسلمان همه جای دنیا صحنه نبرد حق و باطل است و تفاوتی در این خصوص بین زمینها نیست. پیروی از حق و باطل هم وابسته جغرافیا نیست. شما در ایران اسلامی زندگی می کنید اما پیرو باطل هستید. حال آنکه مردم بسیاری از مومنین در سررزمینهای کافرستان زندگی می کنند و پیرو حقند. در مورد آزادی هم مغالطه می کنید. این غربیها هستند که به دروغ شعار آزادی می دهند اما آزادی را صرفا در جمله به تعالیم انبیا می جویند. اما وای به حال کسی که ذره مقدسات غرب را بخواهد زیر سوال ببرد! آن وقت کارش با بایکوت و زندان و جریمه یا ترور بیولوژيک است! شما اگر ریگی به کفش نداری باید غربیها را به خاطر دروغگوییشان مواخذه کنید نه اینکه ما را به خاطر صداقتمان سرزنش کنید. اما ابدا به چیزی به نام لیبرالیسم معتقد نیستیم و انسان را بنده خدا می دانیم نه آزاد و ابدا اجازه نخواهیم داد که باطل در کشور حق جولان بدهد. این را هم صریح و صادقانه اعلام می کنیم.
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    این خانم درخواست کرده که دختر ایرانی را ببینه اونوقت ما چقدر عشق نظر دادن داریم که این مسئله را به همه چیز ربط میدیم.تصور میکنم اگه یک روز دشمن بخواد با یک کلمه حرف بین ما را بهم بزنه ما چقدر زیاد امادگیش را داریم.
  • ناشناس ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    اونایی که شما داری ازشون دفاع میکنی هم اجازه نمیدن. آقای نجف زاده رو هم به همین دلیل از فرانسه اخراج کردن. خبرنگارای خارجی هم کم گزارش اینطوری تهیه نکردن سال ۸۸ همین خبرنگارای بی بی سی با تشویش اذهان عمومی در ایجاد آشوب دخیل بودن. البته یه عده از مخالفین نظام انقدر گزارش تهیه میکنن و به بی بی سی و ... میفرستن که احتیاجی نیست خودشون پاشن بیان اینجا. خود مردم اون کشورها اینطور از سیاست های دولتمرداشون طرفداری نمیکنن که شما داری میکنی. #کاسه_داغ_تر_از_آش
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    ميدوني از كجا بايد پيداش كني ؟ از مدرسان شريف
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    شما اگر دقت داشتید به شمایل مجلس ایران نگاه میکردید و دیگر از اجازه ندادن به خبرنگاران غربی ایراد نمیگرفتید
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    نشونه پیوند دوستی قلب های دو ملته ابراز محبت میکنه و گرنه عاشق چشم و ابروی دختره ک نیس . خودش خوشگلتر از دخترس همچین چیزی رو ابدا در امریکایی های مغرور و اروپاییی ها مشاهده نکردیم و نمیکنیم
  • پوریا ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    حالت خوب نیست قرصات نشسته خوردی رد دادی
  • پوریا ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    دقیقا چه جالب مشرق اینو پخش کرد
  • وحید ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    گل گفتی! مرگ خوبه اما برای همسایه در آمریکا، به عنوان گزارشگر ایران (یعنی یکی از سه دشمن اصلی آن کشور) راست راست همه چیزشان را زیر سؤال می برند باز می گویند، دموکراسیِ قلابی در آمریکا !!!!!!!!
  • آریایی ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    عزیز جوگیر عاشق غرب .اون ناشناس تو غرب زندگی نمیکنه بلکه از ف ی ل ت ر شکن استفاده کرده که باعث شده پرچم ایران نیفته.همین شماها که ندونسته عاشق غرب هستید و با تبلیغات پوشالی گول میخورید و خودباخته هستید باعث حال و روز این کشور هستید.
  • مسلم ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    به شما چه به ماچه..... خیلی غیرتی هستی
  • استدراک ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    عزیز من. این تو غرب زندگی نمیکنه که. ایشون به وسیله Vpn ماهی 5000 تومان! از توی خونشون، شهروند غربی شده اند.
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    جوابتو در گذر زمان میگیری
  • محمد ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    همانطور که این دوست عزیز اشاره کردند نوعی روس ستیزی درپس زمینه ذهنی ایرانیان وجود دارد که احتمالا ریشه درجنگهای ایران وروس دردوره قاجارداردوغربیها که خیلی دوست دارند ایرانیها جنایات انهادرایرانرافراموش کنند همراه غبگرایان داخلی به این روس ستیزی دامن میزنند
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    دوست عزیز متاسفانه بارها این اجازه داده شده.اینکه شما ندیدی دلیل نمیشه که نبوده و نیست.نمونه بارزش کریستین امانپور که به عنوان گزارشگر میاد ولی انواع جاسوسی ها رو انجام میده.سال 88 هم سنگ تموم گذاشت و جایی که آشوبگراعلیه ولایت فقیه شعار میدادن رو به دوربین میگفت:this is the end of the road.
  • طاهر ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    ایشون نگفته این دخترخانم بیاد روسیه خودش میخواد بیاد ایران گفته که میخواد این دختر خانم رو دوباره ببینه انشاالله که این دفعه با دیدن حجاب اسلامی این خانم تحت تاثیر معنویت حجاب قرار بگیره ( امیدوارم محجبه باشن)
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    منم منم :)
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    به خاطر این که شما الان در بلبلستان زندگی میکنی!
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    همین خانم کریستین امانپور نبود تو تهران هر روز گزارش تهیه میکرد و گفت این پایان راه است و فرمان آتش میداد کدوم روسی تا حالا چنین گستاخی و جسارتی داشته؟
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    من کاری با افراد ندارم. اما چند نکته: ۱- به دلیل وجود سازمان ملل در نیویورک، امریکا مجبوره حتی اگر نخواد، با ورود خبرنگاران موافقت کنه. ۲- با هر خبرنگاری موافقت نمیکنه. ۳- خبرنگار فقط مجازه در یک محدوده ی چند ده کیلومتری از سازمان ملل فعالیت کنه. ۴- آیا شما تابحال دیدید یک خبرنگار ایرانی (مورد تایید جمهوری اسلامی) بتونه با یک سیاستمدار درجه بالای امریکایی مصاجبه کنه؟؟!! آیا چنین اجازه ای بهش میدن؟!!!! و بر عکس، هر خبرنگاری از هر رسانه ی امریکایی سرشو میندازه پایین و مثل ... میاد رو در روی مقامات ارشد دولت ایران از هر دری مصاحبه میکنه. ۵- دلیل توقف فعالیت برخی رسانه های مزدور غربی در چند سال اخیر چه بود؟ آیا چیزی جز تفرقه افکنی و جاسوسی و تحریک مردم بود؟ آیا اگه یک رسانه ی ایرانی بخواد دقیقا همین کارارو توی خاک ممالک غربی بکنه بهش مجوز میدن؟ اگر تابحال داده اند یکی رو معرفی کنید؟ ولی برعکسش فراوون هست: پایین کشیدن پرس تی وی از ماهواره حتی با اینکه مدت قرارداد تموم نشده بود، و ... ۶- دنیا فقط چند کشور غربی نیست. همنی الان رسانه های کشورهای مختلف دارند توی ایران فعالیت میکنن. ۷- رسالت خبرنگار تهیه ی مستند گونه ی خبره، نه مثل بی بی سی روباه صفت و فاکس گرگ صفت، خبرسازی! و ایجاد کودتا (۲۸ مرداد) و انقلاب مخملی (۸۸) و ترویج هرزه گری و فحشا و همجنس بازی و ... ۸ - و در آخر چند نکته در مورد بی‌بی‌سی: * بی‌بی‌سی تحت مالکیت مرکزی است که توسط ساختار سلطنتی انگلیس به صورت ۱۰ ساله تعیین می شود. یعنی این مرکز برای مدیران بی‌بی‌سی برنامه های ۱۰ ساله تدوین کرده و به آنها ابلاغ می کند. * بی‌بی‌سی توسط یک هیئت امنا اداره می شود که اعضای آن توسط ملکه و به سفارش دولت انتخاب می شوند. این هیئت ۱۰ عضو اصلی و ۱۰ عضو علی‌البدل دارد. * وزارت کشور بریتانیا سالانه به صورت آبونمان، موظف به تامین مالی بی‌بی‌سی است. (بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند معادل حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان) * یکی از افرادی که مستقیما در انتخاب مدیر ارشد بی‌بی‌سی دخیل است، رئیس MI6 (سومین سازمان بزرگ جاسوسی جهان) است!!! فرمایش حضرت رهبر: «رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل میدهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران. یک روزی بود که پادشاه کشور وقتی میخواست تصمیم مهمّی بگیرد، سفیر انگلیس را صدا میکرد و از او میپرسید که این کار را بکنم یا نکنم. انگلیس‌ها یک روزی این‌جور در امور کشور دخالت میکردند؛ بعد هم آمریکایی‌ها، یک مدّتی هم هر دو؛ امروز این دستها قطع شده است؛ امروز جلوی این دخالتها گرفته شده است به برکت انقلاب، به برکت بیداری مردم؛ دلشان تنگ شده، حالا از راه رادیو به مردم دارند دستور میدهند به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید.»
  • حسین ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    چی‌ میگی‌ عمو ؟ خانم روس برای دیدار قراره بیاد ایران ، کسی‌ قرار نیست بره روسیه که انقدر حرص می‌خوری!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس