کد خبر 654237
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

هزاران شهروند بحرین دیروز (جمعه) در اعتراض به 'تداوم اقدامات سرکوب گرایانه و ظلم طایفه ای' رژیم آل خلیفه در منطقه 'الدراز' در 'منامه' (پایتخت) تظاهرات کردند.

 به گزارش مشرق، شبکه خبری 'صوت البحرین'، معترضان ضمن محکوم کردن اقدام رژیم آل خلیفه در جلوگیری از برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع 'امام صادق' (ع) منامه، خواستار پایان دادن به ظلم های طایفه ای در این کشور شدند.

رژیم آل خلیفه از چهار ماه پیش تاکنون به شیعیان بحرین که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، اجازه اقامه نماز در این مسجد را نمی دهد.

تظاهر کنندگان با حمل تصاویر آیت الله 'شیخ عیسی قاسم' رهبر شیعیان بحرین و شهید 'علی عباس' که سالها قبل توسط ماموران رژیم آل خلیفه به دلیل رفتن به مسجد برای خواندن نماز پشت سر شیخ قاسم در منطقه الدراز در منامه به شهادت رسیده بود، علیه اقدامات رژیم آل خلیفه شعار سر دادند.

از خرداد گذشته تاکنون منطقه شیعه نشین الدراز در بحرین توسط ماموران رژیم آل خلیفه محاصره شده و اهالی این منطقه نیز در اعتراض به این امر و سلب تابعیت شیخ قاسم، تظاهرات گسترده ای به راه انداخته اند.

اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت شیخ قاسم علاوه بر اعتراض های مردمی و تظاهرات گسترده در بحرین، از سوی سازمان های حقوقی واشنگتن و سازمان ملل محکوم شد.

بحرین از 2011 تاکنون با بحران اعتراض های مردمی ناشی از ظلم رژیم آل خلیفه مواجه است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس