کد خبر 653001
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

ارتش یمن ضمن ناکام گذاشتن نفوذ شبه‌نظامیان عربستان به مأرب در شرق پایتخت، دو حمله شدید در شمال شرق پایتخت در «نهم» را نیز دفع کرد.

 به گزارش مشرق، همزمان که درگیری‌ها میان نیروهای وابسته به عربستان با ارتش یمن در شهرستان «نهم» در شمال غرب صنعاء پایتخت یمن ادامه دارد، دیگر حملات «مزدوران عربستان» در استان «مأرب» در شرق صنعاء نیز دفع شد.

وبگاه خبری «الزوایا» یمن گزارش داد که «آتش درگیری‌ها در "نهم" که از توابع استان صنعاء (پایتخت) است، شعله‌ور شده و از طرفی دیگر ارتش یمن و کمیته‌های مردمی موفق شدند تلاش نیروهای متجاوز برای نفوذ به "وادی الزغن" در مأرب (شرق صنعاء) را ناکام بگذارند».

منابع نظامی در یمن تأیید کردند دو حمله‌ای که از دیروز به نهم انجام شده دفع شد و توضیح دادند که «ارتش یمن با دو حمله مزدوران به دو روستای "مبدعة" و "بنی بارق" مقابله کردند و در پی این مقابله درگیری‌های شدیدی در گرفت به طوری که تاکنون 13 نفر از نیروهای متجاوز، کشته و زخمی شده‌اند.

همچنین اخبار رسیده از نهم نشان می‌دهد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند یکی از دو منطقه‌ای را که پیشتر نیروهای وابسته به عربستان در نزدیکی «بنی بارق» اشغال کرده‌ بودند، پس بگیرند.

علاوه بر این هواپیماهای ائتلاف عربستان به بمباران منطقه «المدفون» و «بنی بارق» ادامه دادند و بارها دیوار صوتی را در مناطق «مسوره» و «نهم» شکستند.

دفع دو حمله شدید سعودی‌ها در صنعاء 

نفوذ ناکام به استان مأرب 

الزوایا همچنین به نقل از منابع نظامی گزارش داد که در استان مأرب در شرق صنعاء نیز، یک حمله «مزدوران عربستان» در محور «وادی الزغن» در «صرواح» در 40 کیلومتری غرب مأرب را ناکام گذاشتند.

در این درگیری هشت نفر از نیروهای وابسته به عربستان که حال سه نفرشان وخیم گزارش شد، مجروح شدند.

همچنین در محور «النصیب الاحمر» در همین استان نیز دو نظامی (یمنی) مجروح شدند.

شبه‌نظامیان عربستان همچنین محلات «آل الزایدی» و «آل طعیمان» را گلوله‌باران کردند و حملات توپخانه‌ای به محلات «بن ربیع» و «آل ربیع» را ادامه دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس