حجت‌الاسلام پناهیان عنوان کرد: بعید می‌دانم کسانی که به عزاداران سیدالشهدا کمک کنند، اجرشان کمتر از عزاداران و کسانی که پیاده‌روی می‌کنند، باشد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در مراسم رونمایی سایت نذر اربعین گفت: در روایات و نکات تاریخی ما حرف های جالب و مهمی در خصوص کمک و نذر و ارائه خدمت به عزاداران هست.

مورد برجسته ای که در تاریخ وجود دارد برخورد امام سجاد(ع) در این زمینه است.

وقتی زن های بنی هاشم برای امام حسین (ع) عزاداری می کردند، امام سجاد دستور می دادند که غلامان غذا درست کنند و به این جلسه بانوان بنی هاشم غذا بدهند تا این ها فارغ البال بتوانند به عزاداری بپردازند.

برای عزاداری ابا عبدالله (ع) اولین بار امام سجاد (ع) بودند که سنت غذا درست کردن و غذا دادن به عزاداران را اجرا کردند و ما تاسی به امام سجاد (ع) میکنیم.

عراقی های عزیز یه تعبیر زیبایی در موکب ها دارند که همواره امام حسین (ع) را صدا میزنن به ابوسجاد(پدر امام سجاد "ع") .

امام زین العابدین (ع) در واقع بنیانگذار عزاداری است.

ایشان هستند که به ما گریه کردن را آموختند و عزاداری برای حضرت سیدالشهدا را سنت کردند.

خدمت کردن به عزاداران، غذا پختن برای آنها که بتوانند به سهولت به عزاداری بپردازند در سیره شریف خود امام سجاد (ع) بوده است.

*اجر نذرکنندگان و مردمی که کمک میکنند کمتر از افرادی نیست که پیاده روی میکنند

کسانی که می توانند از این جهت به عزاداران کمک کنند من بعید می دانم که اجرشان کمتر از عزاداران باشد و اجرشان کمتر از کسانی باشد که پیاده روی میکنند و این یک مجموعه هست که باید در کنار همدیگر به زیبایی شکل بگیرد تا حماسه ده ها میلیونی اربعین که در تاریخ بشریت بی نظیر بوده را شکل بدهند.

* سایت نذر اربعین کار بسیار مهمی است

در این زمینه سایت "نذر اربعین" Nazr.ir کار بسیار مهمی است.مخصوصا اینکه بسیاری از علاقه مندان می توانند با مشارکت کردن در این سایت، حماسه بزرگ اربعین حسینی را کمک و پشتیبانی کنند و این سایت این امکان را به سهولت برای دیگران فراهم میکند.

همه تلاش کنند این سایت در شبکه های اجتماعی به مردم معرفی شود و صدا و سیما هم به معرفی این سایت کمک کند تا مردم در طول مدت اربعین امکان مشارکت داشته باشند و به سیره پیامبر و امام سجاد اقتدا کنند.

* نذر برای عزاداران سیره پیامبر است

لازم است ذکر کنم که شاید اولین باری که برای عزاداران غذا پخته شد و نیازهای عزاداران را تامین کردند موردی باشد که درباره شهادت جعفر "پسر عموی پیامبر اکرم(ص)" که به جعفر طیار در صدر اسلام مشهور شدند باشد.

وقتی حضرت رسول (ص) به خانه جعفر آمدند، خانم ها و زنان بنی هاشم گریه و عزاداری میکردند و حضرت آنها را منع نکردند و فرمودند برای شخصی مثل جعفر باید هم عزاداری کرد و بعد دستور دادند که در این چند روز غذای عزاداران این شهید تامین بشه و اینها به سهولت بتوانند به عزاداری بپردازند و وقتشان را برای تامین غذا صرف نکنند.خب یک مورد خیلی برجسته ای در صدر اسلام هست و سیره رسول اکرم(ص) برای عزاداری یک شهید که این اقدام را انجام می دهند.

امیدواریم مردم با مشارکت در این حرکت بزرگ نذر اربعین بویژه سیره اهل بیت را بیش از پیش در سراسر جهان زنده تر نمایان کنند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس