کد خبر 652793
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

آیت‌الله سیستانی در پاسخ یکی از مقلدان خود، توصیه‌های مهمی به زائران زیارت اربعین امام حسین (ع) کرده و هزینه برای پاکیزگی مسیر کاروان زوار امام حسین را انفاق در راه خدا دانسته است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در پاسخ به سؤال فردی، از کاروان‌های زیارت اربعین خواست تا به نظافت و همکاری در مسیر هر چه بهتر انجام شدن زیارت اربعین بپردازند.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سیستانی، این مرجع شیعیان عراق در پاسخ به چند سؤال درباره زیارت اربعین امام حسین خواستار برنامه‌ریزی زیارت اربعین به بهترین شکل برای تأمین آسایش و سلامتی زائران شد.

آیت‌الله سیستانی تأکید کرد: چه خوب است که در مسیر زیارت شاهد پاکیزگی و نظافت و نظم باشیم که نشان دهنده ادب زائر و رفتار نیک اوست.

این مرجع عالیقدر شیعیان در ادامه افزود: هر چیزی که انجام زیارت برای مؤمنین را آسان و آن‌ها را به انجام زیارت ترغیب کند مستحب است.

آیت‌الله سیستانی همچنین تأکید کرد: هزینه برای خرید کیسه زباله جهت پاکیزگی کاروان‌های حسینی و مسیر زائران از موارد انفاق در راه خدا محسوب می‌شود و جمع کردن آشغال از مسیر زوار امام حسین (ع) اجر و ثواب زیادی دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس