کد خبر 652664
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد در پی حمله اخیر گروه تروریستی داعش به کرکوک در جنوب شرق موصل، مقام‌های کُرد این شهر خانوارهای عرب را آواره کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین‌الملل، روز دوشنبه اعلام کرد، در پی حمله اخیر گروه تروریستی داعش به کرکوک در بیست و یکم اکتبر، مقام‌های کُرد منازل صدها عرب ساکن این شهر را تخریب و با مصادره کارت شناسایی‌شان، آن‌ها را آواره کرده‌اند.

یکی از ساکنان عرب کرکوک، که ده فرزند دارد، تصریح کرد تنها چهار روز بعد از حمله داعش به این شهر، سربازان کُرد به همراه بلدوزر به محله محل سکونتش حمله کردند، سپس خانه‌ها را تخریب و آنان را آواره کردند.

هم‌زمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل توسط نیروهای عرب و کرد، داعش برای جلوگیری از پیشروی این نیروها، به شهر کرکوک حمله کرد که در پی آن 46 نظامی و غیرنظامی کشته شدند.

سازمان عفو بین‌الملل با اعلام اینکه بیش از 250 خانوار عرب از شهرها و روستاهای محل سکونت خود فرار کرده و آواره شدند، خشونت نیروهای کُرد علیه عرب‌ها را اقدامی غیرقانونی و جنایت جنگی توصیف کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ابوشهاب ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    مرگ برمنافقین ومزدوران خائن وسرسپردگان اردوالاغی وبارزانی
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    نباید ایران و عراق از امریکا و ترکیه بترسند و حشدالشعبی نیز باید وارد موصل بشود باید ایران خودش بمباران موصل را برعهده بگیرد و هر چهار کشور باید به ترکیه اعلان جنگ کند مردم ایران که آماده اند- خواهشا چاپ کنید
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    حشد الشعبی با 150 هزار نیرو قادر است هرگونه تهدیدی علیه امنیت ملی عراق را مهار کند
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    پس چرا دو سال است نمی تونه داعش رو از عراق بیرون کنه؟ توانایی حشد شعبی بر کسی پوشیده نیست ولی در حدی هم که شما می گویید نیست مسئله بعدی اینه که ساختار اجتماعی عراق هنوز طایفه ای است نه ملی
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    کردهای عراق خائنن چون با آمریکا و لسرائیل و ترکیه و ایران دست دوستی میدن در حالی که این کشورها با هم خط جدایی دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس