نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با جعلی دانستن آمارهای رسمی اشتغال در این کشور گفت: «دیگر هیچ کس اعتقادی به این آمارها ندارد. آمارهایی که آنها منتشر می کنند ساختگی است.»

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه در آخرین کشمکش ها برای راهیابی به کاخ سفید در مورد میزان توان اقتصاد آمریکا با یکدیگر درگیر شدند. در این میان کلینتون از گزارش اخیر بازار کار آمریکا تمجید کرده، اما ترامپ این گزارش را یک فاجعه فریب آمیز خواهنده است.

در حالی که 3 روز تا روز رای گیری باقی مانده، هر کدام از این دو کاندیدا با حمله به دیگری طرف مقابل را برای ریاست جمهوری فردی نامناسب توصیف کردند. این در حالی است که نتیجه رقابت در برخی ایالت های کلیدی طی روزهای آینده سرنوشت انتخابات در روز سه شنبه را مشخص خواهد کرد.

بر اساس نظرسنجی رویترز که نتیجه آن روز جمعه منتشر شد، کلینتون 5 درصد از میلیاردر نیویورکی پیش است، و با وجود نزدیکی رقابت در برخی ایالت ها، کلینتون توانسته فاصله خود در نظرسنجی های سراسری را با ترامپ حفظ کند.

کلینتون که خود را ادامه دهنده راه دولت باراک اوباما می داند دیروز گفت: «ما کار ناتمامی داریم که باید انجام دهیم، باید موانع بیشتری را درهم بشکینم و با کمک شما سقف شیشه ای را یک بار برای همیشه ترک بیاندازیم.»

وی در میتینگ انتخاباتی خود در پیتسبورگ با اشاره به آمارهای اخیر دولت آمریکا از میزان فرصت های شغلی ایجاد شده، این گزارش را گواه قدرت اقتصاد آمریکا دانست. این گزارش ادعا می کند میزان دستمزدها در ماه اکتبر بالا رفته و 161 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده که در نتیجه آن نرخ بیکاری از 5 به 4.9 درصد کاهش یافته است.

کلینتون در جمع هوادارانش گفت: «من معتقدم اقتصاد ما در آستانه اوج گرفتن و پیشرفت قرار دارد... زمانی که وضعیت طبقه متوسط بهبود یابد، آمریکا پیشرفت می کند.»

اما دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواهد در واکنش به صحبت های اقتصادی کلینتون گفت، گزارش هایی که دولت آمریکا از وضعیت ایجاد اشتغال منتشر می کند «یک فاجعه مطلق» است و با استفاده از تعداد بالای افرادی که دست از جستجو برای یافتن شغل کشیده اند و دیگر در بازار کار حضور ندارند، منحرف شده است.

ترامپ گفت: «دیگر هیچ کس اعتقادی به این آمارها ندارد. آمارهایی که آنها منتشر می کنند ساختگی است.»

اقتصاد آمریکا و نگاه متفاوت کاندیداها به آینده می تواند نقشی تعیین کننده در نظر رای دهندگان امریکایی در ایالت هایی نظیر اوهایو، پنسیلوانیا و میشیگان داشته باشد که از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند.

هر دو کاندیدا روز جمعه سری به ایالت های اوهایو و پنسیلوانیا زدند، در حالی که ترامپ سفری نیز به نیوهمپشایر داشت و کلینتون هم به میشیگان رفت. هر کدام از این ایالت ها نقشی تعیین کننده در کسب 270 رای مورد نیاز هر یک از دو رقیب انتخاباتی در الکتورال کالج برای راهیابی به کاخ سفید دارند.

نظرسنجی رویترز در اواسط اکتبر نشان داد که اکثریت رای دهندگان در ایالت های اوهایو و پنسیلوانیا معتقدند تجارت بین المللی با کاهش دستمزدها و فرصت های شغلی در داخل آمریکا، موجب آسیب دیدن آمریکایی های طبقه متوسط می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس