کد خبر 651739
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

سه روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظرسنجی شبکه فاکس نیوز نشان می‌دهد اختلاف آرای هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در رقابت دو نفره به 1 درصد کاهش یافته است.

 به گزارش مشرق، سه روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظرسنجی‌ها از نزدیک‌تر شدن رقابت بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ حکایت دارد.

نتیجه نظرسنجی شبکه فاکس نیوز که جمعه شب به وقت آمریکا منتشر شده، نشان می‌دهد در حالی که طی هفته‌های گذشته نامزد دموکرات با اختلاف 7 درصدی از رقیب جمهوریخواهش پیش بوده، حالا تنها دو درصد پیش است.

طبق این نظرسنجی در رقابت 4 نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016، کلینتون 47 درصد، ترامپ 45 درصد، «گری جانسون» نامزد حزب آزادیخواه 5 درصد و «جیل استاین» نامزد حزب سبزها 2 درصد آرا را از آن خود کرده‌اند.

طبق این نظرسنجی در صورت فرض رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور تنها دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات، کلینتون با 46 درصد در برابر 45 درصد ترامپ از او پیش است.

نتیجه نظرسنجی حاکی از آن است که از منظر محبوبیت و عدم محبوبیت در بین رای دهندگان آمریکایی، وضعیت کلینتون و ترامپ مشابه هم است.

از نظر 43 درصد رای دهندگان، هم کلینتون و هم ترامپ »محبوب» هستند و این رقم در موضوع عدم محبوبیت، 56 درصد است(56 درصد معتقدند که هر دوی آنها، محبوبیتی ندارند).

این درحالیست که چند رو ز قبل نشریه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» از برتری 6 درصدی «دونالد ترامپ» از «هیلاری کلینتون» خبر داده بود.

بنابر نتایج این نظرسنجی که روز دوشنبه برگزار شده است، ترامپ با کسب 48 درصد آرا، از نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش است.

به دنبال اعلام رسمی خبر ازسرگیری تحقیقات اف‌بی‌آی درباره پرونده جنجالی ایمیل‌های هیلاری کلینتون، حمایت‌ها از نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در نظرسنجی‌ها افت شدیدی داشته و از سوی دیگر حمایت‌ها از رقیب جمهوریخواهش بیشتر شده است.

حالا از شرکت کنندگان در نظرسنجی فاکس نیوز درباره موضوع ازسرگیری تحقیقات اف‌بی‌آی درباره پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون هم سوال شده است.

51 درصد از آنها تاکید کردند که بعید است که نتیجه تحقیقات به تشکیل پرونده قضایی و اتهام زنی رسمی علیه کلینتون منجر شود اما 47 درصد معتقدند که موضوع به سمت تشکیل پرونده رسمی پیش خواهد رفت.

تاریخ این نظرسنجی که از 1107 واجد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گرفته شده به اول تا سوم نوامبر برمی‌گردد(امروز شنبه پنجم نوامبر است).
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس