کد خبر 651686
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

شبکه‌های تلویزیونی ترکیه اعلام کردند که مقام‌های آنکارا دستور بازداشت ۲ نماینده دیگر حزب دموکراتیک خلق را صادر کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، مقام‌های ترکیه دستور بازداشت 2 نماینده دیگر حزب دموکراتیک خلق را در ارتباط با تحقیقات تروریستی در استان سرناک صادر کردند.

شبکه های تلویزیونی ترکیه اعلام کردند که "لیلا برلیک" و "نورسل آیدوغان" از جمله نمایندگان حزب دموکراتیک خلق هستند که توسط ماموران امنیتی ترکیه بازداشت شده اند.

رسانه‌های ترکیه پیش از این اعلام کردند پلیس این کشور، بامداد جمعه شماری از اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها از جمله دو رهبر آن را بازداشت کردند.

صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها در منزلش در دیاربکر (جنوب ترکیه) بازداشت شده است و فیگن یوکسک‌داغ دیگر رهبر این حزب نیز در آنکارا تحت بازجویی قرار دارد.

وزارت کشور ترکیه نیز تصریح کرد، یازده نفر از اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها از جمله دو رهبر آن بازداشت شده‌اند.

کاخ سفید: آمریکا به شدت نگران بازداشت رهبران کُرد است

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به ادامه بازداشت نمایندگان کرد در ترکیه، اعلام کرد: ایالات متحده عمیقا نگران بازداشت رهبران مخالف کرد در تحقیقات مربوط به تروریسم در ترکیه است.

جاش ارنست تاکید کرد: این بازداشت ها نشانگر افزایش فشار بر رسانه های خبری مخالف و نیروهای سیاسی مخالف در ترکیه است. نگرانی عمیق ما پیش از این توسط مقامهای ارشد آمریکایی به مقامهای ترکیه اعلام شده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز نگرانی عمیق خود را نسبت به بازداشت های اخیر در ترکیه و موانع به وجود امده برای دسترسی به اینترنت در این کشور اعلام کرده است.

آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا با معاون وزیر خارجه ترکیه گفتگو کرده و مراتب نگرانی واشنگتن را نسبت به بازداشت رهبران کرد اعلام نموده است.

رایزنی موگرینی با مقام‌های ترکیه درباره بازداشت‌های اخیر

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز جمعه با همکاران ترک خود درباره بازداشت رهبران مخالف کرد رایزنی کرده است.

اتحادیه اروپا و برخی کشورهای اروپایی مثل آلمان و فرانسه نیز نگرانی شدید خود را نسبت به بازداشت های اخیر در ترکیه اعلام کرده اند.موگرینی با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه و عمر چلیک وزیر امور اروپایی ترکیه به صورت تلفنی صحبت کرده است.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز ضمن نگرانی عمیق از تحولات ترکیه خواستار نشست سفرای ملی اتحادیه اروپا در انکارا شده بود.

جامعه کُردهای آلمان خواستار قطع همکاری‌های اروپا با ترکیه شد

رهبر جامعه کردهای ترکیه در آلمان از برلین و اتحادیه اروپا خواست تا همکاری با دولت ترکیه را بر سر مساله مهاجران و گفتگوهای عضویت در اتحادیه اروپا متوقف کند.

رهبر کردهای آلمان از اتحادیه اروپا خواسته است تا کمک های مالی مربوط به حل و فصل بحران مهاجرت به انکارا را هر چه سریعتر قطع کرده و مذاکرات یپوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورد.

ترکیه انتقادات اتحادیه اروپا را غیر قابل قبول دانست

وزیر خارجه ترکیه نیز کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به حمایت از گروه شبه نظامی پ ک ک متهم کرد و انتقادات رهبران اروپایی نسبت به بازداشت نمایندگان کرد را غیر قابل قبول ارزیابی کرده است.

مولود چاوش اوغلو در این باره به خبرنگاران گفت: اکثر کشورهای اتحادیه اروپا به طور قاطع از پ ک ک حمایت می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس