کد خبر 651577
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

معاون توانبخشی انجمن MS با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به MS ماهانه متوسط 2 میلیون تومان هزینه برای بهداشت و درمان نیاز دارند، گفت: از ابتلا تشکیل انجمن MS بیش از 25 هزار پرونده جهت حمایت از این بیماران تشکیل شده است.

به گزارش مشرق، ابوالقاسم نجفی در نشست خبری که در ارتباط با سیزدهمین کنگره MS برگزار شد، اظهار داشت:‌ انجمن MS یک تشکل غیردولتی بوده که سال 1378 تأسیس شده و دارای مجوز قانونی است.
 
وی افزود: این انجمن حمایت درمانی، دارویی و توانبخشی از بیماران را انجام داده و هر چند وقت یکبار کلاس‌های آموزشی برای این بیماران برگزار می‌کند و موضوعات عام و تخصصی در اختیار بیماران و خانواده‌های آنها قرار می‌گیرد.
 
معاون توانبخشی انجمن MS با اشاره به اینکه از زمان تشکیل این انجمن بیش از 25 هزار پرونده تا کنون ثبت شده است، گفت: حدود 6 هزار از این پرونده‌ها مربوط به بیماران مرد و بیش از 18 هزار مربوط به بیماران زن بوده است.
 
نجفی اضافه کرد: همچنین کلاس‌های خاص روانشناسی، مهارت زندگی و توانبخشی برای بیماران از طریق این انجمن برگزار می‌کنیم و هم اکنون در 25 استان و 12 شهرستان شعب انجمن دایر است و افراد برای عضویت در انجمن باید گواهی پزشک متخصص، دو قطعه عکس، کپی کارت ملی و شناسنامه و جواب MRI را به همراه داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه فیزیوتراپی و انجام برنامه‌های توانبخشی برای کمک به این بیماران بسیار مؤثر است، گفت: هزینه‌های بیماران در دو بخش هزینه‌های دارویی و توانبخشی تقسیم شده که می‌توان گفت یک بیماری مبتلا به MS ماهانه 1.5 تا 2 میلیون تومان هزینه بهداشت و درمان آن است.
 
معاون توانبخشی انجمن MS اضافه کرد: در شرایط فعلی 1500 بیمار ماهانه هزینه دارویی از انجمن دریافت کرده، البته این مسئله به شرایط بیمار و وضعیت اقتصادی آن بستگی دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس