کد خبر 628017
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

دبیر سیزدهمین کنگره بین المللی MS ایران با بیان اینکه موج خطرناک MS در راه است، گفت: طی سال‌های اخیر شمار مبتلایان در کشور افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، عبدالرضا ناصر مقدسی در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره بین‌المللی  MS ایران، اظهار کرد: متاسفانه بررسی آمارها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر یک شیب افزایشی در ابتلا به MS در کشور وجود دارد.
 
وی افزود: کشور ما از نظر ابتلا در منطقه پرخطر قرار دارد و چون این بیماری بیشتر جوانان را درگیر می‌کند پرداختن به جنبه‌های مختلف بیماری MS  که تاکنون به آنها کم‌تر پرداخته شده اما در زندگی بیماران نقش بسزایی دارد بسیار حائز اهمیت است.
 
دبیر سیزدهمین کنگره بین‌المللی MS  ایران درباره علل شیوع MS در کشور، گفت: کمبود ویتامین دی، شیوع مصرف سیگار و قلیان، عفونت‌ها و حتی تغییر شیوه تغذیه طی 20 سال اخیر از عوامل مهم ابتلا به MS شناخته شده است.
 
این عضو مرکز تحقیقات MS بیمارستان سینا، یادآور شد: خوشبختانه در مدارس شاهد توزیع ویتامین دی هستیم که این می‌تواند گامی مهم در پیشگیری از بیماری باشد.
 
ناصر مقدسی خاطرنشان کرد: اقدام در جهت کاهش مصرف مواد دخانی و قلیان در جوانان و زنان نیز می‌تواند از راه‌های مقابله با MS باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ارسال مقالات تا 31 تیر از طریق وب سایت کنگره به نشانی www.mscongerss.com ادامه دارد علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 66348563 تماس بگیرید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس