کد خبر 630759
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

بر اساس یک مطالعه جدید، رانندگان خودروهای بی‌ام‌دبلیو و مرسدس بنز دو برابر بیشتر از رانندگان خودروهای دیگر احتمال دارد دچار مضرات اشعه یووی (UV) قرار گیرند و به سرطان چشم و آب‌مروارید دچار شوند.

به گزارش مشرق به نقل از سان، محققان متوجه شده‌اند که پنجره‌های جانبی برخی از مدل‌های بی‌ام‌و و مرسدس بنز تا ۹۰ درصد کمتر می‌توانند از رد شدن اشعه فرابنفش جلوگیری کنند و به دلیل همین مضرات احتمال ابتلا به بیماری چشمی آب‌مروارید و سرطان چشم را در سرنشینان افزایش می‌دهند.
 
نتایج پژوهشی از سوی موسسه بینایی باکسر واچلر در امریکا طی آزمایش ۲۹ خودرو از ۱۵ تولیدکننده اتومبیل نشان می‌دهد در حالی که شیشه‌های خودروها در معرض تابش ۹۸ درصد از اشعه فرابنفش قرار دارند برخی از مدل‌ها به طور کامل نمی‌توانند جلوی رد شدن این اشعه‌ها را بگیرند. در بین این مدل‌های مورد آزمایش، بنز و بی‌ام‌و رانندگانشان را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دادند.

محققان گفته‌اند که در آزمایش‌هایشان معلوم  شده خودروی لکسوس بیشترین و بهترین حفاظت همه‌جانبه را در برابر این اشعه داشتته است.

دکتر برایان باکسر واچلر که هدایت این تحقیق را بر عهده داشته گفته است که شیشه‌های رنگ‌شده یا به بیان بهتر، تیره بودن شیشه‌ها نمی‌تواند جلوی رد شدن نور مضر را بگیرد و حفاظت لازم را در برابر ان ارئه دهد.

در این مجموعه آزمایش‌ها، لکسوس تا ۹۶ درصد از رد شدن اشعه فرابنفش جلوگیری کرده بود. بنز مدل E550 فقط توانست ۴۴ درصد از این پرتوهای مضر را خنثی کند و بی‌ام‌و در رتبه بعدی، با توانایی جلوگیری ۵۵ درصدی از این نور قرار می‌گرفت. همچنین پورشه توربو اس مدل ۲۰۱۲ فقط توانست ۹۶ درصد از پرتوها را از شیشه جلو و ۵۶ درصد را از شیشه‌های جانبی بگیرند.

تابش اشعه فرابنفش به سمت چشم‌ها احتمال ابتلا به آب‌مروارید و نیز سرطان چشم را قوت می‌بخشد.
 
منبع: سلامت آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    1 0
    گفتم چی شده .... شما یه بنز یا بی او دبلیو بده به من بزار بعدش سرطان بگیرم
  • پرهام ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    1 0
    خدا رو شکر ک پرايد سوار ميشيم پس و قدر نمي دونيم!!!
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    ولی مطمئنم که پراید و پژو 100% اشعه رو طوری جذب میکنن که راننده جایی رو اصلاً نتونه بینه وبعدش هم و....
  • سعید ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    اینو خوب اومدی :))
  • جاویدان ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده بنز و بی ام دبلیو اشعه رد میکنه تو راست میگی پراید خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس