حجت‌الاسلام محمدیان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،گفت: اگر سینمای ایران پس از انقلاب، هر سال فقط یک فیلم مانند یتیم‌خانه ایران داشت، اکنون دستمان برای تبیین حقایق برای نسل جدید بیش از این باز بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدیان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، درباره فیلم سینمایی یتیم‌خانه ایران، در کانال تلگرامی‌اش نوشت: اگر سینمای ایران پس از انقلاب، هر سال فقط یک فیلم مانند یتیم‌خانه ایران داشت، اکنون دستمان برای تبیین حقایق برای نسل جدید بیش از این باز بود.
 
فیلم یتیم‌خانه ایران، ساخته آقای ابوالقاسم طالبی این روزها روی پرده سینماست و در برخی دانشگاه‌های کشور هم اکران شده است.
 
فیلم توانسته بخوبی یک واقعه مهم تاریخی حذف شده از کتب و دروس دانشگاهی یعنی قحطی بزرگی که منجر به کشته شدن بسیاری از مردم کشورمان شد را به نمایش گذارد و نقش استعمار پیر انگلیس را بخوبی تبیین کند و همراه با روایت تاریخی درس‌هایی هم برای امروز داشته باشد و چهره خبیث و خائن انگلیس را به مخاطب نمایش دهد. بازی‌های خوب آقایان نورایی و دهقان و کارگردانی خوب اثر آنجایی بیشتر جلوه می‌کند که فیلم دست روی موضوعی کلیدی و مهم گذاشته است.
 
اگر سینمای ایران در این 37 سال پس از انقلاب، هر سال فقط یک فیلم مانند یتیم‌خانه ایران داشت، اکنون دستمان برای تبیین حقایق برای نسل جدید بیش از این باز بود. جا دارد از زحمات کارگردان و سایر عوامل فیلم که به موضوع استکبارستیزی و شناخت استعمار در این وانفسای فرهنگ و سیاست پرداخته‌اند، تشکر و قدردانی و دانشجویان عزیز را به دیدن این فیلم دعوت کنم.
 
منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس