کد خبر 650625
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی با موضوع قحطی بزرگ در سالن کورش به سانس فوق‌العاده رسید.

به گزارش مشرق، کمتر از 7 روز از نمایش فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» در تهران و شهر مشهد می گذرد. فیلم در سینما کورش امشب در سانس 23:59 دقیقه به سانس فوق العاده رسید. این درحالی است که سینما آزادی نیز در همین ساعت به سانس فوق العاده رسیده است. فیلم با بازی متفاوت علی رام نورایی و جعفر دهقان و تعدادی از بازیگران تئاتر لندن ساخته شد که با اقبال مواجه شد. فیلم با موضوع تاریخ مفقود شده کشور درباره قحطی بزرگ در سالهای 1295 آماده شد. 

بنابراین گزارش، «یتیم خانه ایران» بخشی از تاریخ مفقود شده ایران است که با داستانی جذاب همراه شد.  داستان این فیلم در سال 1295 تا 1300 می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد

در این فیلم علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل آقا، برت‌جان‌کلن، برایان طرفه و برشن آنامند به ایفای نقش می پردازند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس