کد خبر 651206
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱

ضرغامی عنوان کرد: «یتیم خانه ایران» کارگاه آموزشی خوبی برای کارشناسان و مدیران وزارت امور خارجه است، دیدن این فیلم نه تنها برای عموم مفید و سازنده است بلکه برای خواص به ویژه دست‌اندرکاران دیپلماسی کشور امری ضروری است.

به گزارش مشرق، عزت الله ضرغامی رئس اسبق سازمان صدا و سیما در صفحه شخصی اش نوشت:
 
فیلم سینمایی  را دیروز در سینما فلسطین دیدم.
 
به آقای ابوالقاسم طالبی کارگردان موفق و متعهد این فیلم ارزشمند خدا قوت می‌گویم.
تقریباً یکصد سال از پدیده شوم قحطی و طاعون و وبا در جامعه ایران می‌گذرد. ایام دردناکی که حداقل 4 میلیون و به اعتقاد برخی پژوهشگران بیش از 10 میلیون تلفات داشته است.
 
سیاست‌های مزدورانه دولت انگلیس در خرید گندم و خودداری از فروش آن، مردم را به نوعی با قحطی مصنوعی روبرو کرد. شیوع بیماری‌های مسری و خلأ وجود حداقل داروهای پیشگیری کننده برای مدیریت این بیماری‌های خطرناک؛ فاجعه‌ی بزرگی آفرید.
 
در این فیلم که با قصه‌ی جذابی نیز همراه است؛ حقایق تکان دهنده‌ای از مظلومیت ملت ایران و ظلم و تجاوز و تحقیر از سوی بیگانگان به ویژه انگلیسی‌ها به مخاطب منتقل می‌شود. حوادث حساب شده‌ای که زمینه را برای دیکتاتوری رضاخانی فراهم می‌‌سازد.
 
نقش آفرینی خوب بازیگران به ویژه آقای علیرام نورائی و صحنه آرایی، چهره پردازی، جلوه‌های ویژه و تصویربرداری حرفه‌ای، در کنار دیالوگ‌های قوی و تأثیرگذار، «یتیم خانه ایران» را به اثری برجسته و ماندگار تبدیل کرده است.
 
دیدن این فیلم نه تنها برای عموم مفید و سازنده است بلکه برای خواص به ویژه دست‌اندرکاران دیپلماسی کشور امری ضروری است. آنان باید در طول مذاکرات؛ کینه‌ی استکبار را در دل و ذهن خود نگه داشته و مقهور لبخندها و رفتارهای مزورانه آنان نشوند.
 
«یتیم خانه ایران» کارگاه آموزشی خوبی برای کارشناسان و مدیران وزارت امور خارجه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    فیلم بسیار خوب و خوش ساختی است.... بسیار لذت بردم.... همه مردم پس از دیدن این فیلم احساس خوبی داشتند..... خدا به این کارگردان ارزشی فرصت و برکت ساخت کارهای ارزشمندی نظیر این فیلم را مجدداً عطا کند ( ان شاء الله ).

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس