انگلیس برای حل مسأله یمن پیش‌نویش قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داده که در آن حرفی از ضرورت عقب‌نشینی نیروهای متجاوز از خاک یمن نیامده است.

به گزارش مشرق، شبکه لبنانی «المیادین» اعلام کرد انگلیس در راستای حل مسأله یمن پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت ارائه داده که بر مرحله انتقالی از طریق تشکیل یک حکومت بر اساس طرح «ابتکار خلیج (فارس)» و راهکارهای اجرایی آن، قطعنامه‌های شورای امنیت و نیز گفت‌وگوهای قبلی تأکید می‌کند .
 
بر اساس گزارش مذکور، این پیش‌نویس خواهان آتش‌بسی است که در ماه آوریل اجرایی شد، آتش‌بسی که شامل زمین، هوا و دریا می‌شد و بازگشت به مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل سیاسی تحت نظارت «اسماعیل ولدالشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن را مطرح می‌کرد.
 
پیش‌نویس یاد شده همچنین اعلام می‌کند امدادگران و کارمندان سازمان ملل باید در کار خود امنیت داشته باشند و باید تمام بندرها و فرودگاه‌ها برای رسیدن کمک‌های انسانی به ملت یمن باز شود.
 
انگلیس در پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده، حرفی از عقب‌نشینی نیروهای متجاوز از یمن مانند نیروهای عربستان، سودان و امارات یا دیگر گروه‌های تروریستی به میان نیاورده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس